Åhh stackars Lilleman är sjuk!!!

Våran lilla älskade Max har gått och fått feber. Tidigt imorse när vi vakna så kändes han jättevarm men jag tänkte inte då på att det kunde va feber utan trodde att det berodde på att han legat under mitt varma täcke. Han var ju som vanligt annars.
Men sen när vi vakna andra gången och han var lika varm fortfarande så började vi ju ana oråd och tog genast en temp. Den visade på 39,1... !!!!

Då vart mamma och pappa rädd kan jag säga.
Gick upp och ringde sjukvårdsupplysningen på en gång.
Och hon sa att han borde nog träffa en barnläkare eftersom han är så liten än och har dåligt immunförsvar. Så medans jag väntade kvar i luren så kontaktade hon en sådan. Men barnläkaren tyckte vi kunde avvakta eftersom han inte hade andningsproblem.... Jo man tackar!!

Men vi fick en tid till vanliga HC nu ikväll kl 17:40. Så en läkare där ska kolla hans öron och så.
Men efter en del läsning på internet och många råd från olika personer som alla tyckte att vi genast skulle åka in med han innan det vart nå allvarligt av det hela, Så gissa om man känner sig som ett nervvrak och är orolig!!!
Mamman grät och pappan tyckte vi skulle ringa igen så vi fick komma in ändå. Men vi bestämde oss för att tempa han igen innan vi ringde och nu har febern gått ner. 37,7 har han nu.
Han sover nu gott i soffan under övervakning av pappan.

Går febern upp igen då åker vi minsann in vare sig dem vill ha oss där eller ej.
I övrigt är han sig lik och äter bra och utan problem.
Lite snuvig är han och nysig och har lite hosta då och då. Lite slemmig i munnen är han också.

Jag kommer inte kunna sova i natt kan jag lova!!!
Lilla hjärtat vårat!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch va otäckt när de små liven blir sjuka! Hoppas febern fortsätter sjunka och att han blir frisk igen och mamma och pappa kan få sova om nätterna =).

Många kramar från mig!

Postat av: Majsan

Stackars liten... hoppas allt är bättre nu!!

2008-01-02 @ 11:44:14
URL: http://www.majsanfilosoferar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback