Bvc

Ja idag var det så dax för vägning och mätning och kära Max har nu gått upp till stadiga 7120 gram och är hela 64 cm lång!!
Han har klättrat över den högsta kurvan på vikten. *ler* Men det är ingen fara alls eftersom det är bara bröstmjölk han får.
Tydligen har jag grädde i tuttarna.. ;-)

Tog även upp att Max är så lat när han ligger på mage och ska träna nacken. Han vill inte gärna lyfta alls. Så vi visade henne och hon höll med om att han nog var lite bekväm av sig för han är jätteduktig annars att hålla upp huvudet.
Max har dessutom en favoritsida som han gillar att ligga på och kolla åt och hon upptäckte nu att han var lite platt på den sidan och att vi måste försöka lura han att kolla åt andra hållet och ligga på andra sidan så han inte får platthuvud på ena sidan för alltid.
Så nu har vi mkt att träna på härhemma.

Nästa gån gär det så dax för Max att få vaccination. Och vi har även fått erbjudande att ta vaccination mot pneumokocker och betala själva. Så förmodligen kommer vi att låta Max få den vaccinationen.
Hur har ni andra gjort och varför???

Kommentarer
Postat av: maria

Vi tog alla vaccinationer och fick betala extra för hepatit och pnemokocker. (Som tur är behöver vi inte betala för några fler sprutom eftersom de beslutat att det ska vara gratis i vårt landsting från 1 mars :)
Pnemokocker är ju inte speciellt vanligt, men om de skulle bli smittade kan det tydligen gå ganska illa. Vi kännde att man inte vågade chansa...

Postat av: bondbrud

Nelly ska få den för om man skulle hoppa över och hon sen skulle bli sjuk så skulle jag aldrig förlåta mig själv...
Dessutom funderar ju socialstyrelsen på att lägga in den vaccinationen i basprogrammet och det tycker jag är skäl nog!
Har heller inte hört om några biverkningar...
Men kul att höra vad andra säger i frågan.

2008-02-20 @ 15:58:31
Postat av: Tina

Bondbrud// Ja vi ska nog också ta den men är skoj och höra hur andra tänker. :-)
Dessutom så dog min kusin i hjärnhinneinflammation som 2-åring. Så man skulle aldrig förlåta sig själv om det skulle hända nått.

2008-02-20 @ 16:00:32
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: anki.

Vi fick inte ens nån information om den vaccinationen...inte vet jag om de inte tyckte det var viktigt men man borde ju få ett val. Jag visste inte ens om att det fanns förrän jag hörde om det på öppna förskolan....I tex sthlm ingår ju det, men inte här inte.

2008-02-20 @ 17:48:46
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Majsan

Svar: Jepp han är snart ikapp nu, Max! Storkillen =)

Jag har inte fått någon info om den där sprutan... ska fråga på bvc nästa gång... hmm. Jag skulle betala för den, som de andra skrivit, man skulle ju inte förlåta sig själv OM barnet blev sjukt och man hade kunnat förhindra.

2008-02-20 @ 19:22:12
URL: http://www.majsanfilosoferar.webblogg.se
Postat av: sara

oj, vilken stor kille. Han är ju bara en vecka äldre än Källa och mycket större :-) Vi övar oxå med Källa på mage nu, hon orkar få upp huvudet en liten stund och man hör riktigt hur hon kämpar på men det är inte så lätt i början :-) hmmmm, Källa har också en sida som hon helst ligger på, kanske ska ta och tvinga henne över på andra sidan oxå. Vi får den vaccinationen gratis i sthlm så vi ska göra det!

2008-02-21 @ 14:53:21
URL: http://sarasally.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback