Bm-besök

Idag var det ju dax för det 6:e besöket hos barnmorskan och jag hade absolut inte behövt oroat mig nånting innan med tanke på drömmen tidigare.
Mitt blodvärde(Hb) var jättebra. Det låg på 137. Och det är inte ofta man har så bra som gravid. Good!!
Sen låg blodsockret stabilt på 4,2. Känns också skönt!!
Och det bästa av allt var att mitt blodtryck fortfarande håller sig på låg nivå... 141/79.. Jihoo!!
Och vikten var också bra. Bara 1 kg plus nu på 2 veckor, så nu är jag uppe i sammanlagt 17 kg plus.

Sen var det dax för magen att beskådas och jag hade vuxit 2 centimeter sen sist!!! Det trodde jag inte. Vilket nu ger ett SFmått på 31 cm. Så vi ligger så fint på normalkurvan fortfarande. :-)
Bebbens hjärta tickade på finfint och låg på 138 som dem senaste gångerna.
Sen kände hon efter lite mer noggrannt idag hur Bebben låg och hon konstaterade som jag gjort att Bebben ligger med huvudet neråt i bäckenet långt bak och med ryggen längs med min vänstra sida och fötterna på den högra. Jag har listat ut detta själv då Bebben ofta får hicka och det känns på den vänstra sidan och när dem hickar så känner man det starkast från deras ryggar nämligen.

Nästa besök är om 2 veckor igen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Bebisen ligger under 140 i hjärtslag = pojke. Nääru, första känslan var tjej så de kan inte vara så! *s*

2007-10-25 @ 10:35:28
Postat av: Tina

Haha!! Ja ska man gå efter allt det där så får vi en tvåkönad bebis.. hihi!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback