Helgen

Fredagen:  Natha kom hit och sov över hos oss. Vi kikade på "Underbara älskade" och åt gotta. Mkt nöjd med dagen och mådde som en prinsessa efter att fått sett en glimt av vårat efterlängtade barn.. :-)

Lördagen:  Linda och Jerker kom hit och skulle sova över här. Fast vi var inte hemma utan för oss var det dax för Nisses 40-årsfest ute i Årsunda.
Åkte ut till 14:00 då det vankades brännboll. Jag fick den stora uppgiften att vara poängräknare och domare och tidtagare. Inte den lättaste uppgiften lär jag ju säga men jag klara av den galant.. Haha!! Det gällde verkligen att ha ögonen med sig precis överallt.. *ler*
Sen åkte vi hem till Nisse o Susanne där vi duscha och bytte om inför festen.
När alla kommit så startade vi med att gå en tipsrunda med frågor om Nisse och hans liv. Skoj!!!
Sen vankades det mat. Mums!! Det bjöds på grillat fiskspett, kyckling och kött. Till det var det en supergod potatisgratäng och sallad.
Under kvällens lopp vart det svar på tipsrundan och en musiklek där man fick höra en låt instrumentalt och så fort man kunde refrängen så skulle man resa sig upp och sjunga den.
Vi var indelade i kill och tjej lag. Efter en del tjafsande om reglerna så vann tillsut killarna med ynka 2 poäng. *ler*
Sen åkte både Singstar och Guitar Hero på och det skrålades hejvilt av de flesta. :-)
Altanen förvandlades ganska snart också till ett disco/dansbana.
Ju längre kvällen gick desto fullare vart de flesta och nån somnade. *ler*

Vi stannade kvar tills klockan var ca 2:30 innan vi tackade för oss och åkte hemåt.
En mycket lyckad fest!!

Söndag:  Vaknade och det kändes som att jag också festat... Haha!! Vilket jag självklart inte gjort....
Vid en 12:15 åkte vi och hänta upp Natha hos en kompis innan vi åkte till Mamma och grattade henne på födelsedagen. Ja hon vart nämligen 48 år i söndags. Grattis!!
Vi åt tårta och massa fikabröd nså vi vart alldeles proppmätta...
Vid 14:00 åkte jag o Mattias hemåt och stannade och handla lte tidningar som vi sen låg och läste innan vi båda somnade gott i nån timme eller två. *ler*
Så inatt hade M problem att somna och jag vaknade vid 4 jag och kunde inte somna om så vid 5 klev jag upp en timme och gick sen och la mig igen och här är jag nu. :-)

Mattias är och spelar tennis nu han så får vi se vad vi ska hitta på senare idag. Kanske ut på mobiljakt till mig?? *ler*

Kommentarer
Postat av: M

Måste bara få tillägga att jag inte var den "nån" som somnade OCH att att jag var en starkt bidragande orsak till killarnas jordskredsseger i musiktävlingen ;) *skryt*
Du var superbra som domare i brännbollen för övrigt och duktig som orkade med alla oss festande drygskallar ända till halv tre ;) En härlig helg för oss ihop var det!

Postat av: Linda

haha, ja de är grymt att känna sig bakis dagen efter när man varit nykter på festen!
Hoppas ni hittar något på er eventuella mobiljakt!

2007-07-23 @ 12:19:58
Postat av: Nathers

Jag tackar för helgen i varje fall! Roligt att få träffa lite syskon igen nu när det gått ett tag sen sist. Lycka till med mobiljakten!:)

2007-07-23 @ 12:25:15
Postat av: Maximilianlinda

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2009-02-02 @ 11:35:24
URL: http://maximilianlinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback