Ett långt liv tar slut

I måndags så gick min Oldemor Erna i Danmark bort. Jag vart lite ledsen såklart men mest för mammas skull då jag vet hur nära dem stått varandra. Oldemor var ju iaf gammal och hade levt ett bra och långt liv och längtade nog efter oldefar en hel del som gick bort några år tidigare.
Jag var ju ner till Danmark för 2 somrar sen och hälsade då på henne. Vi pratade och spelade yatzy som hon älskade att göra. När vi skulle gå så grät hon nå hemskt och kramade och pussade på mamma och oss men mest mamma. Då vi inte ses så ofta och hon var gammal så trodde hon att det var sista gången vi sågs och hon tog liksom farväl och det högg så i hjärtat på mig att se henne sådan och jag grät som ett barn och mamma grät. Inte ofta jag ser min mamma gråta.
Tänk så rätt hon fick oldemor. Sista gången vi sågs....
Mitt minne av henne är en glad och varmhjärtad tant med väldigt dålig hörsel. Hon vägra använda hörapparat. Hihi!!!
Men nu får hon äntligen vara tillsammans med Oldefar igen och ha det bra.
Vila i frid Oldemor

Kommentarer
Postat av: Nathers

Absolut, söt och rar var hon vår Oldemor :)
Vila i frid.

2007-04-12 @ 07:44:53
Postat av: lmn

Usch så tungt o ses sådär sista gången när man har på känn att det verkligen ÄR sista gången. Började ju gråta av att läsa det nu ju. Snyft snyft.

Men hon har de nog bra där hon är nu, med Oldefar!

2007-04-12 @ 10:12:36
Postat av: Malin

Va tråkigt att höra :( ledsen.. Skorna fanns tyvärr inte i annan färg :/ men de i silver är ju så fina, köp köp! Och är du medlem.. 112kr, jag menar HEY :D

Postat av: Anonym

Vad trokigt att höra tina hoppas det känns bättre snart....ja intervjun gick bra har provjobbat på rusta idag och ska jobba imorron med:) ganska skoj men fruktansvärt mycket att göra...imorron börjar man 06.00 suck!!!!!!!!! hahah får snarka på cykeln hih...

2007-04-12 @ 18:42:55
URL: http://thessi66.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback