Bälte på...

Tänk att ett bälte kan hjälpa en???
Ja så är det faktiskt.. Var till sjukgymnasten idag och fick med mig ett bälte med kardborrband hem som jag ska fästa runt mitt bäcken varje dag. Det ska tydligen hjälpa till att stödja musklerna och lyfta fram dem på nått vis. Känns iaf jätteskönt att ha det på. Skönt att ha ett stöd där på nå vis.
Samma bälte används för gravida som oftast brukar få problem med bäckenleden.
Så det här fick jag låna över helgen och sen får jag inhandla ett eget på hjälpmedelscentralen. Men det är det väl värt om det känns så här bra nu.
Hon "rätta till" leden som var rejält låst, bäckenet hade en snevridning sa hon men det såg bättre ut efter "knycket". Men än är jag lite öm där, men är väl kanske inte så konstigt.
Ska tillbaka om 1 ½ vecka och få börja lära mig lite övningar för att stärka upp muskulaturen runt omkring.
Hon pratade även om att spruta leden men det var inte aktuellt just nu då hon ville kolla upp lite saker först.
Men det känns som att jag iaf är på rätt väg nu. Nu gäller det bara att bestämma sig om jag ska jobba på måndag eller ej......



Kommentarer
Postat av: Linda

Så du går runt med ett foglossningsbälte nu då? ;) Ha ha! Men skönt att det verkar lindra iallafall!

2007-04-20 @ 21:23:46
Postat av: anki.

hihi sånt fick jag prova förra veckan å, men det skulle nog inte hjälpa, inte fick jag låna hem och prova heller. Men de verkar rätt bra som stöd..är det bara att spara för framtida graviditeter då ;) Hoppas det hjälper dig i alla fall!!!

Postat av: Cutedoddi

Hoppas d blir bra med ryggen sedan då, låter som att d inte kommer bli lätt den dagen du ska vänta en "skrikus gapus" men träna på å stärk ska d nog bli bättre. Kramen H

2007-04-22 @ 09:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback