Max och Tina update

Ny vecka och snart även slut på denna. Orken och prion att blogga har varit låg som ni kanske har märkt. Men idag så gör jag ett försök igen.
Det var visst dålig respons på
min tävling jag har utlagd. Kom igen nudå!!!

Max-rapport: Han har snart gått en hel vecka på dagis utan sjukdom, men han har fått en jobbig hosta pluttis och lite snorig, men på bra humör om dagarna iaf på dagis. Men nätterna är desto värre nu med denna hosta. Måtte den försvinna snart!! Max har *peppar peppar* faktiskt sovit bra 4 nätter på raken före denna hosta så vi som trodde på en vändning men det kanske kommer igen sen?? *hoppas*
Annars så knatar Max omkring mest hela dagar och bara älskar att han kan gå!!! Och allt han når och kan klättra på. Jisses!!
Och han säger Heeeej när han ser oss eller vi får främmande. Så söttt!!!
Och Ta ta, det betyder tack tack!!
Maaaaa det är katten det.
Meeee är mer!!!
Ja det är en del av orden han säger, är så roligt när det bubblar ur han så mkt ord och läten. Hans sätt att prata. :-)
Dagis går superbra!! Inga problem med nånting och det känns toppen. Han vill gärna kramas lite extra på morgonen där med den av oss som lämnar men sen går han över till en fröken och vinkar, nångång kan det hända att han vill tillbaka till famnen men det går att leda bort fort och sen så är han nöjd.
Fröknarna är iaf toppen och det märks att dem bryr sig om dem små på ett bra sätt. Dem får mer än gärna komma upp i famnen på dem och gosa om dem känner för det. Toppen!!
Och bilar det är Max stora passion nu i livet, så fort han ser en riktig bil så utbrister han Ahhhhhh och man riktigt ser hur glad han är. Att stå i mormors fönster och kolla på bilarna som åker förbi kan han göra hela dagar om han fick. ;-)


Tina-rapport: Ja jag har nu påbörjat mitt farande mellan Sandviken och Falun varje dag, en resa på 14 mil tor. Är redan less på vägen!!! På Försäkringskassan känns det helt oki och det jag ser framemot mest är att få vara uppe på avdelningen med Föräldrapenning, som vi ska få vara på nästa vecka i några dagar.
Annars då?? Jo man har mest hunnit hem och lagat mat och lekt med Max och nattat om dagarna nu. Men har väl iaf planerat lite inför min 30-års fest som jag ska ha den 4 april för lite kompisar. Har dock bara fått 1 ½ svar än så hoppas väl på fler.

Näe nu ska jag gå och duscha och sen förbereda för morgondagen.
En dag till sen är det helg!!! Jihooo!!!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Halloj. om den dära halvan är jag så kan du räkna med två =O) min kollega kunde byta med mej så jag kommer =O) men jag får fira dej med visst mått då jag ska jobba em dagen därpå,, nu gäller d att fixa sovplats bara. Kram på er

2009-03-19 @ 20:44:07
Postat av: Jeeeenny

Postat av: Jeeeenny

hahaha Anthon fipplade vid datorn, så den tomma kommentaren är från honom...

2009-03-20 @ 13:08:03
URL: http://mobilblogg.nu/Jenny79
Postat av: Sofie

Hej!!!



vad skönt att det verkar lösa sig med sömnen för Max....



och jag måste bara säga att FP och TFP ÄR roligt och lätt att fatta... =)

tur att jag ska hålla på med det i 5 veckor...jag handlägger och beslutar redan i TFP....har gjort det sen i tisdags...skitkul



trevlig helg...och kram på er...//Sofie

2009-03-20 @ 18:58:52
Postat av: Jenny

Hej och tack för inbjudan till festen! Jag kommer!! Men som det ser ut nu så blir jag nykter och tar bilen. Men det blir väl kul för det! ;)

2009-03-20 @ 22:17:35
URL: http://jenkiz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej och tack för inbjudan! :) Jag kommer! Men som det ser ut nu så blir jag nykter och tar bilen. Men det blir väl kul för det! ;)

2009-03-20 @ 22:19:47
URL: http://jenkiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback