Onsdag

I natt hade vi inte alls samma tur med sovandet för Lilleman snarare tvärtom, han vakna och vela inte somna om, men tillsut så efter att han fick komma över i våran säng.
Ikväll var nattandet inge roligt igen, han grina hjärtskärande och ville inte ligga i sin spjälsäng, men jag stod på mig och lät han ligga och skrika fast jag satt breve och strök hans kropp och visade att jag fanns där, det gick sådär. Tillslut fick jag ta upp han och höll han i famnen upprätt som man ska enligt tass-metoden och innan han somnade på min axel la jag ner han i spjälsängen och då la han sig tillrätta sen somna han. Allt som allt tog detta 20 minuter och då fick jag även avbryta mitt i för att byta en bajsblöja också. Så tidsmässigt kändes det helt ok.
Det är så frustrerande att han är så svårsövd på kvällstid våran son!!
Men men vad gör man??
Jag vägrar köra 5-minuters metoden för det klarar inte mitt mamma-hjärta. Hualigen!! Är ju rejält jobbigt att låta han skrika fast man sitter breve och ger han närhet så vad är det då inte att läman han ensam i sin säng och låta han skrika i 5  minuter. Jisses det vågar jag inte ens tänka på.
Nåja nog tjatat om det för idag!!

Så vad har vi gjort idag då på lediga dagen??
Jo jag och Max tog och åklte hem till mamma och hämtade mer kläder till henne sen åkte vi till Gävle och hälsade på henne på sjukhuset där hon legat i 1 ½ vecka nu stackarn.
Max lyste upp mammas dag med sitt skratt och busande.
Såg även Therese och Andreas på håll i korridoren på BB där dem i sakta mak gick med sitt lilla knytte i platsbaljan.
Ja dem fick ju sin lilla flicka igår och hon ska heta Ottilia. Så stort Grattis till er!!!

Sen efter lunch åkte vi till mitt jobb och hälsade på. Alla gamlingar vart så glada och verkligen lyste upp. Så kul att se vad ett barn kan göra för dem. :-)

Efter besök på jobbet åkte vi hem och lagade mat och lekte och sen var det dax för kvällsbad för Max. Och så nattning på det och här är jag nu.

Är jättetrött känner jag och skulle lätt kunna lägga mig nu om jag kunde men först ska jag hoppa in i duschen och sen har jag ett par sidor kvar i "Civilrätt":en att läsa ut tills imorgon. Tradigt!!

Åhh nej kom på en sak jag glömt idag!! Skulle ju ringt och bokat bord i Kungsgården inför Klädbytardagen. Så man blir av med en del kläder och får lite cash för dem. Var tydligen bara tis och onsd eftermiddagr man kunde ringa. Nåja jag får väl försöka ändå imorogn annars får jag väl vänta tills nästa vecka då.

Ja nu säger jag Natti natt här åt er iaf.


Kommentarer
Postat av: Therese

När är klädbytardagarna??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback