Envis som en röd gris

Imorse när jag var på väg till skolan så passerade jag en olycka mellan 2 personbilar och bilarna var jättekvaddade. Konstigt för där är det bara 70, men det var ju tydligt att det kan bli sånna skador i den farten också.
Personerna hade tagit sig ur bilarna och det satt en svårt chockad och skadad tjej vid vägkanten, och runt ikring henne fanns det en del folk. Jag stannade till och frågade om allt var under kontroll eller om de behövde hjälp, men fick till svar att det var lugnt så jag åkte då vidare. Mötte sen ambulans och akutbil med blåljusen på. Måtte det gått väl!!
När man kommer mitt i en sån där olycka innan ambulans och allt är på plats så får man ett adrenalin i hela kroppen, nu behövde jag ju inte stanna eftersom hjälp redan fanns. Det är så otäckt med olyckor!!!


Just nu härhemma har vi en son som bara vägrar att sova. Han somnade strax före 20 och vaknade sen av sin envisa hosta och vart jätteledsen, sen dess har han varit totalt omöjlig att söva fast han är toktrött!! Han ska bara sätta sig upp hela tiden. Jisses!!!
Ja han får väl vara upp tills han stupar då envisa pojke. ;-)
Ingenting är ju sig likt när dem är sjuka dem små liven och absolut inte sömnen. Så vi får ta det som det kommer nu tills han blivit helt frisk och fri sin förkylning.
Men det skulle ju ha vart skönt med en kväll med en sovandes Max. *ler*

Max har även på dagtid visat vad han vill och därmed basta. Imorse gav jag han tandborsten så han fick borsta lite själv innan jag skulle hjälpa han, men när jag skulle ta tandborsen och hjälpa han så tokhöll han den och grimasera med hela kroppen och bet ihop och riktigt visa att den här tar du inte!! Så efter lite lirkande och byteshandel gick han med på att lämna ifrån sig tandborsten.
Det gäller att veta vad man vill här i livet!!!



Näe nu ska jag gå ner till en ledsen Max här.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Haha, ja dom kan vara envis! Hoppas ni fick Max att somna om. Här hemma har vi haft en tjej som inte gjort annat än ättit hela natten tror jag. Efter flera dagar då hon inte velat äta så satte tydligen hungern in inatt. Nu ska vi se om hon får i sig någon frukost! Ha en bra dag.

Postat av: Linda

Hihi, buse där! Hoppas han somnade sen =)



Kram

2008-09-03 @ 09:08:58
URL: http://majsanfilosoferar.webblogg.se/
Postat av: Linda

Hahaha!!! Blir en kamp varje gång vid tandborstning då ;)

2008-09-03 @ 09:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback