Utmaning om barn

Hitta detta hos Majsan Filosoferar och antar utmaningen jag med. Haka på ni med!!

Hur många barn har du?
1

Vad heter h*n och varför heter h*n så?
Max Mille Olsson, Max för att det är ett tufft och fint namn som passar på våran busiga kille, Mille heter han efter sin farfar som gick bort för 5 år sedan, Olsson efter pappa och som kanske blir mitt efternamn nångån gi tiden också. ;-)

Vad skulle h*n hetat om h*n var av det andra könet?
Oj! Ja vi hade Maja som en favorit där, även Matilda fanns med på listan

När föddes h*n?
14 december kl 17:40, en dag efter BF

Vad vägde h*n när h*n föddes?
3992 gram

Hur lång var h*n när h*n föddes?
54 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
Runt 02 började jag få värkar men dem vart inte regelbundna förrens vid en 11-12 då vi åkte in till förlossningen. Trodde jag skulle bli hemskickad men var då öppen 4 cm och tog sen en dusch på 1 timme sen var jag öppen helt och sen hade jag krystvärkar i 2 timmar innan Max behaga titta ut.

Tog ni reda på könet?
Nej, men vi vela, fast han gav sig inte tillkänna på UL

Hur länge ammade du?
Helt i 4 månader, ammar fortfarande om än på nedtrappning

Är du tillsammans med pappan?
Klart jag är. :-)

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
27 - 28 var precis nygravid när jag fyllde 28

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
28

Hur ofta är du barnledig?
Ja det är lite ofta det inte, men är självvalt också. Brukar åka iväg och shoppa nångång och träna.

Vill du har fler barn och isåfall hur många?
Ja jag vill gärna ha ett till barn, men inte än.

Om du får fler barn, vad ska de heta?
Det har jag inte tänkt på än

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Ja man kan försöka , men jag tror inte man förstår ordentligt förrens man är där själv. Den starka kärlek man tex känner för sitt barn, en kärlek man aldrig nånsin förr kännt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja Tina Olsson klingar ju fint! pikar lite på M

Kul o läsa iallafall, hoppas ni hittar en bra vagn i djungeln också framöver! :D

2008-06-18 @ 22:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback