Gula och blåa

Idag har vi haft en lugn mysdag. Mattias var ut på galej igår och firade Wanke som fyllt 40 och dem var ut på Heartbreak bla. Så lite sliten är han allt idag. ;-)

Jag och Max hade bjudit hem Maria och Theo som också var "home alone", så vi bestämde att vi skulle äta lite gott och kolla på fotbollen ihop med våra småprinsar.
Maria hade med sig en tacopaj (som var supergod) och jag hade gjort sallad till och lite fruktsallad och glass till efterrätt.
Vi satt härhemma och hejjade på Sverige i våra gul/blåa utstyrslar kvällen till ära. Grabbarna skötte sig ypperligt. Tyvärr gjorde inte Sveriges lag detsamma.
Var iaf en mkt trevlig kväll. Det får vi göra om nångång.

Idag har vi vart ut på en promenix och käkat mjukglass. Har även grejjat lite i trädgården. Senhar vi sovit en timme på eftermiddagen hela familjen uppe i sängen. Så skönt så!!

Sen en annan rolig sak som hände igår var att Max åt upp all välling som erbjöds i flaskan (120 ml). han åt med god aptit. :-)
Så idag köpte vi ett stort paket med välling, har tidigare köpt småtetrorna. Men när jag smakade på vällingen så är det inte alls samma smak med pulvervällingen som den färdiga. Så jag trodde inte att Max skulle acceptera den. Men kan stolt säga att han slukade nästan hela flaskan på 220 ml, han sparde ca 30 ml.

Sen igår så sov Max i sitt rum i sin säng mellan 21:30 och 00:00. Alltid nått!!! ;-)

Nu ska jag gå och mysa med mina älsklingar i soffan innan det är dax för gröt och nattning av Lilleman.




Kommentarer
Postat av: Maria

Vad kul att han verkar gilla vällingen! Då kan du ju snart ut på galej du med, avis blir jag:-) Hoppas Theo också kommer gilla det men dte känns ju så långt dit. Håller med om att det var en trevlig kväll som vi absolut måste göra om!!

2008-06-15 @ 19:16:21
Postat av: Linda

Det är int ealls samma smak på vällingen i tetra! Vilgot gillar den inte... =(



DUktig MAx som dricker upp hela flaskan! Välling ÄR ju mumsigt, det vill bara till att komma på det ;) hihi!



Ha en bra dag!

Postat av: miian

Sååå söt han är!

Och vad bra att han tyckte om vällingen,försöker med introducera det här hemma,funkar rött okje,men är som dej..vågar inte köpa hem för mycket :P

kram kram

2008-06-16 @ 15:34:00
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Linda

Svar: Vi har gett honom allt från rostbröd (ljust) till lingongrova. BVC rekommenderade ljust bröd... pga att det lättare smälte i munnen så det inte sätter i halsen. men nu kör vi med Rasker. Testa rasker tycker jag. Det mättar ju bättre.

2008-06-16 @ 18:26:21
URL: http://majsanfilosoferar.webblogg.se/
Postat av: Tess

vilken söt liten supporter :D



det stämmer vi har en sing =)



vi e jättenöjda med vår, och noah trivs jättebra i vagnen, somnar oftast =) det finns tre lägen för ryggstödet, sittande, liggande och ett mellanläge.. superlätt att fälla ihop vagnen och ta upp den igen.. och sittdelen klickar man bara på, antingen vänd mig sig lr framåtvänd. jätte lättkörd, dock lite trögare om man kör på grusvägar som bara har stora stenar, men det går!! vet dock inte hur det e i snö.. sen e ju vagnen ganska bred med bakhjulen -9 cm bredare än t ex babytravel smart's liknande vagn- så ska man trängas i trånga klädaffärer e det inte alltid man kommer emellan, men så e det kanske med de flesta vagnar! en grej till, sufletten går ju inte fram så långt så barnet får ofta sol på sig, men vi har bara ett solparasoll istället =)



MEN, vi älskar verkligen våran vagn och e jättenöjda med vårt köp, skulle inte byta vår vagn mot allt i världen! jag rekommenderar den varmt =) finns ju i så fina färger oxå, vilken funderar ni på?



bara fråga om du vill veta något annat =)

2008-06-16 @ 21:15:07
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Tess

bara jag igen ;)



läste igenom det jag skrev nyss och inser att jag har ganska många neg punkter, men skrev bara ner allt negativt jag kommit på under tiden vi haft vagnen, små grejer som kan va värt att nämna.. men i det stora hela e jag jättenöjd med vagnen, jag älskar den! kram

2008-06-16 @ 21:18:24
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja det känns jätte skönt att det gick så bra med Alva hos syrran.

Ja det var kul att gå ut. Det kunde ha varit bättre musik, men annars var det skoj! :)

2008-06-16 @ 22:11:01
Postat av: Anna

Hej!

Ja nu är det skönt att ha Hjalle hema igen må du tro :). Fick ett par supersnygga skor av honom!

2008-06-17 @ 07:11:24
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Kristin

Vilken söt Sverigekille :)

2008-06-17 @ 08:13:48
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback