Veckan som gått

Nu var det  verkligen ett bra tag sen jag skrev här.. så vad har hänt sen sist??

* Förra måndagen var jag ju på hockey på Läkerol Arena i en VIP-Loge och det var verkligen en upplevelse. Logen hade perfekt läge och var superfin inuti med platt-tv och en soffgrupp och så var det ett barbord med stolar och utsikt över planen. Sen fanns det en liten "balkong" med sittplatser där man kunde se matchen också.
Det var Mattias och jag, Patric och Anna, Jonny och Lena, Anders och Elisabeth och Fredrik och Vicky som tillbringade kvällen där och hade det bra... *ler*

* I tisdags så hade jag och Mattias varit ett par i 7 månader. =)
Jag var ledig och tog det bara lugnt den dagen förutom att åka och storhandla en massa mat.

* I onsdags så hade vi alla syskon bestämt att träffas och åka pulka.
Tim kom till mig vid 8:30 på morgonen och sen kom Linda o Jerker och även Nathalie strax före 12. Vi fixade iordning matsäck och begav oss sedan till Högbo och pulkabacken. Vi åkte runda tefat som gick riktigt fort. Kul var det!!!! Sen så grilla vi korv och drack varm choklad. Mums!!! Och Linda hade även gjort pinnbröd hemma som vi la på grillen och det smakade även det mumsigt!!! Vid en 15 var vi trötta och nöjda och begav oss hem till oss igen.
Vi lagade lite mat och begav oss sen iväg till IKEA en sväng där syrran och Jerker köpte golv till sovrummet deras.
Ja det var iaf en riktigt mysig dag!!!!

* I torsdags så var det så dax för jobb igen. Och bussen var försenad så jag beslöt mig att ta tåget istället och då vart ju även det försenat typiskt nog!!!! Kom inte förrens kl 07:20 och jag börjar ju 07:30 men på nåt vis så lyckades jag vara på jobbet 07:45 ombytt och klar. Det är inte illa det inte!!!

* I fredags så var jag till sjukgymnasten innan jobbet då jag haft ont i nedre delen av ryggen och krampar i rumpan/benet vid ansträngning ett bra tag. Droppen var i tisdags då jag vaknade strax före 7 av att jag hade så ont i ljumsken så jag skrek rakt ut. Kunde inte räta ut benet för det krampade i ljumsken hela tiden.
Fick iaf en akuttid till sjukgymnasten och där böjde och bände hon (Helena) mig i alla dess konstiga vinklar. Och hon tryckte och grejja. Ont gjorde det i vissa lägen och hon hummade och funderade och gav mig sen en förklaring på vad det var.
Jag som alltid trott att jag haft problem med ichias men så var inte fallet. Jag har problem med mitt bäcken. Muskulaturen är för svag och lederna/ligamenten hakar upp sig och fastnar i ett visst läge.
Hon bad mig ta kontakt med läkare då jag behövde en remiss för det skulle ta mer än 3 gånger att bli bra.
Hon pratade först om operation men att det var en nödlösning om inte träning fungerade i första hand.
Så ska ringa upp en annan läkare idag för min är på semester i Thailand.
Hade jätteont i fredags hela kvällen och funderade hela tiden på att gå hem men som vanligt så kämpar man på och biter ihop. Dumdristigt ibland jag vet men jag hatar att va hemma och sjukskriven.

* I lördags så vakna jag med lite mindre smärta iaf så jag klädde mig och gick och jobba. På kvällen var det "Andra Chansen" som gällde. Sandra kom förbi en sväng på kvällen och åt med oss och kikade lite på Melodifestivalen.

* I söndags så skulle ju Natha och jag på Idol-Markus på Konserthuset i Gävle.
Så på förmiddagen åkte jag o Mattias till Årsunda och hämtade Playstation med singstar. Jag och syrran sjöng en hel del låtar innan vi åkte in på konsert. =)
Markus var bra men publiken var liiiiite lam tyckte jag nog. Men men.....
Jag o Natha sjöng vidare sen härhemma så grannarna måste va less nu. Hihi!!!
Vi var väldigt jämna vilket var superkul... :-)

* I går så var det jobbelijobb igen.

Ja det var väl min vecka i stora drag....

Och resan den närmar sig med stormsteg!!! Idag är det precis bara 14 dagar kvar.... Iiiiiiiiiihhhh
Vi har bokat två hotell till och betalt dem så det är klart... ett avhotellena är ett honeymoon-ställe.. *mys*

Nu ska jag ta och ringa läkaren här...
So long!!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ouii, nu är det nära!! Vilka sköna dagar du haft, med diverse skoj inkluderat i dom :D De behöver man!

2007-03-06 @ 14:08:33
Postat av: Anna

Låter som en väldigt bra vecka det där, ja förutom "ontet" i kroppen. Hoppas det blir bättre!! Kramelikram =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback