Resumé år 2006

Ett nytt år har vi fått sen jag skrev sist..... 2007 ska man lära sig att skriva nu. Svårt i början men sen så sitter det. *ler*

Hur har mitt 2006 varit då??

Ja det bjöd på många saker det. *ler*  Men det bästa av allt.....

Jag hittade min prins som jag väntat på så länge och gick och vart sambo dessutom. Det ni!!! ;-)

Årets början bjöd på många roliga feststunder.
Den 1 januari vaknade jag kl 07 med alla kläder på mig hemma ovanpå överkastet i min säng. Bra start??? Ja kalla det vad man vill... haha!!!

Jag o Sandra hade planer på att sticka till Åre en sväng. Båda var singlar och törstade efter roliga äventyr. Hade nog lite åldersnojja där ett tag och tyckte att jag inte upplevt det man bör ha gjort som singeltjej.
Men pengarna hindrade oss från Åre-resan.. Tyvärr så dyrt att bo där.
Men vi hade annat skoj att se framemot....SverigesMan-kryssningen och en resa utomlands i Maj.


Åldersnojjan försvann nog lite när jag var upp till Bollnäs med syrran och kika på hennes gymnasieskola som hon skulle gå på. Där trodde elever och lärare att även jag skulle börja till hösten. Haha!!! 16 år.. inte illa det inte när man är 27... hihi!!

 

Så bra och så roligt som jag hade under våren 2006 som singel har jag aldrig haft och så bra som jag mådde trots att jag var singel. J Jag bara njöt och mådde prima ballerina.


 

Funderade starkt på att byta branch helt och hållet jobbmässigt ett tag där. Skulle börja plugga Engelska B för att ta mig in på Resesäljarutbildning till hösten. Gjorde engelska tester och allt på Komvux men hon sa att jag skulle få det tufft att läsa in engelska B på så kort tid och dessutom på distans. Så det rann ut i sanden.

 

Den 10 mars var en omtumlande dag i mitt liv. Det var dagen min M tog kontakt med mig. Jag höll på att ramla av stolen där ett tag. Jag visste varken ut eller in. Var ganska "chockad" där ett tag och visste väl inte riktigt om jag hade fötterna upp eller ner..


 

I slutet på mars åkte vi på kryssningen. Sveriges Man 2006. Och den var ju i ett slag för sig.

Kan ju säga så mkt som att vi vimlade bland B-kändisar, Sveriges man hunkar och blev bjuden på kändisfest i stockholm, badade bubbelpool med top 4 kandidaterna... och fick se både det ena än det andra i bastun o duschen sen... haha... Ja det var en resa det.


 

Började träffa M lite smått efter kryssningen men båda var på sin vakt fram tills resan till Turkiet. Ja för dit skulle även M och hans kompis åka samma datum som mig och Sandra fast vi skulle vara där 2 veckor och dem 1 vecka. =)

Ingen 10 000 meters klubb vart det som vi skojade om. ;-)


 

14-28 maj så var det Turkiet och Alanya som fick dras med mig.

Där prova vi på Hamam som är ett turkiskt bad där man skrubbas rejält från topp till tå och får skön massage.

Hotellet vi bodde på var toppenfint och vi hade värsta stora balkongen… =)

Vi var på båttur med grabbsen och där vart jag sjösjuk. Pust!!

Var på en skandinavisk fest som sluta i kaos.

Åkte på båttur igen jag o Sandra och hoppade då 10 meter!!

Var på BBQ-fest på hotellet och vart upplurad på scen av en trollkarl.

Knäppte fina kort på en strand med en riktig fotograf.

Och så var vi på Vattenland där vi trivdes som fisken i vattnet. Så kul!!!

Ja det var lite kort resume av resan det…..


 

Jag sprang Våruset och sprang dessutom hela vägen. Duktigt av mig!!!


 

En dag på strippen i Tullinge var man ju såklart på också. *ler*


 

Heidis möhippa och bröllop med sin prins Thomas var verkligen jätteroligt och superfint!!! En underbart fin klänning hade hon.


 

Försommaren/Sommaren bjöd på många mysiga dagar med picknickar och träffar med vänner/familj av dess olika slag.

M och jag kom varandra mer och mer nära. Vi bestämde att vi skulle ta och åka på semester ihop 1 vecka till Sthlm och där vart det riktigt definitivt att det var vi två på riktigt nu. Den 27 juli var klart den bästa dagen på hela mitt år 2006. *love*


 

Ja sen så har jag bara levt i ett stort lyckorus med min prins och blivit sambo och allt och flyttat från Gävle till Sandviken.


 

Det som varit mindre roligt under år 2006 har varit att vi behövt gå igenom en hel del drastiska saker inom familjen. Det har varit många tårar och sömnlösa nätter. Men tillsammans är vi starka…..


 

Ja det här är väl mitt år 2006 i stora drag.

Jag fann kärleken och har växt väldigt mycket som person under detta år tack vare mina underbara vänner och min familj.


 

Nu hoppas jag att 2007 bara har bra saker att erjuda.

En resa till Thailand i mars/april planeras med min älskling och vem vet kanske det här blir året vi två blir tre… ;-)

          

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Nog har det hänt grejer i ditt liv under 2006! Hoppas 2007 blir om än mer, ännu bättre!

2007-01-04 @ 10:46:25
Postat av: Anna

Härligt år du hunnit med du också! Mycket skoj och hittat kärleken, kan inte bli mycket bättre hörrö du *ler*. Kram på dej!

Postat av: M

Tack vare dig blev mitt 2006 ett underbart år också och vårt 2007 tillsammans blir ännu bättre ;) Love you!

2007-01-04 @ 15:36:59
URL: http://jack71.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback