Rabarbersaft

Rabarbersaft
Cirka 3 liter (spädes efter smak, cirka 1x1)
Ingredienser
1 kg rabarber
1 4/5 l vatten
4 1/2 dl strösocker
saft av 1 citron

Gör så här:
1. Skär rabarbern i småbitar och koka med vatten i cirka 15 minuter, rör inte då blir saften grumlig. Sila och släng rabarberresterna.
2. Koka upp spadet igen tillsammans med strösocker och citronsaft, låt svalna.
3. Häll upp saften i tillbringare eller flaska.

Servera den gärna iskall med isbitar, garnera med färska jordgubbar eller lime.

hittat hos "en mammas dag-helena"

Kommentarer
Postat av: Anna

Jasså har du tagit din an rabarbersafts-kokning! Har jag aldrig smakat.
Jo igår var en väldigt rolig dag!! Dagarna blir ju som sagt aldrig roligare än vad man gör dem till =)

Postat av: Tina

Anna//
Näe jag har inte tagit tag i den än men jag har hittat ett recept som jag tänkte prova iaf.. :-)
Du får komma och smaka på den när den är klar.. :-)

2007-08-02 @ 13:18:43
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback