Sjukhuseftermiddag

Gårdagens eftermiddag tillbringade jag på sjukhuset/hälsocentralen.
Hade tid vid kl 13 och min familjeläkare kollade på ögat och sa att jag lära upp till ögonmottagningen och träffa en ögonläkare.
Hon skrev en remiss dit och jsg fick komma dit redan kl 15:30
Så jag tog en buss upp till sjukhuset då jag inte kan köra bil med det här seendet.
Fick vänta ett tag där innan jag fick komma in. Väl därinne så såg hon på en gång att min hornhinna var väldigt svullen och därav min dimsyn, men det var ingen skada på hornhinnan iaf som tur var. Hon såg även några prickar som hon var lite osäker på, så hon kallade in en till läkare som fick titta. Och tillsammans konstaterade dem att det var vila från båda linserna som gällde ett bra tag framöver. Fick en tid för återbesök nu på tisdag. Så fick jag lite ögondroppar utskrivna att ta när det kändes torrt o irriterande.

Ja så jag var inte på väg att bli blind iaf och det känns ju skönt.. =)
Men att vara utan linserna så länge kommer bli drygt.
Ska upp idag till Synsam och höra mig för lite om glasögon och så tänkte jag. Underlättar ju att ha sånna att variera med och ha på jobbet ibland där det är så torr luft.

Så nu blir jag hemma från jobbet nån dag här. Iaf idag, imorgon o på söndag till att börja med. Trist att behöva vara hemma fast man är frisk liksom men det går inte att jobba så här heller. Jobbigt att anstränga ögonen hela tiden.

Näe nu är det dax för en dusch här.

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att det bara var det iaf.. Hoppas ögat snart är bättre!

2006-09-15 @ 11:30:41
Postat av: Anonym

Ja du gör alldeles rätt i att vara hemma och vila upp ögat nu och inte anstränga det i onödan =) Hoppas det blir bättre av vilan och att du hittar ett par shyssta "briller" på Synsam att variera med!

Och du, jag måste ju få komma å hälsa på i din nya lya också sen när du/ni känner att det är ok, man är ju nyfiken om hur ni har det *ler*

2006-09-15 @ 16:20:04
Postat av: Anonym

Ojsan, glömde bort att skriva mitt namn, sitter ju hemma hos mamsen å då kommer ju inte namnet automatiskt kom ja på!!

ANNA här som sagt som skrev inlägg här ovan!

2006-09-15 @ 16:21:10
Postat av: Tina

Anna du är alltid välkommen ska du veta!!!

Postat av: Georgsina

Very nice site!

2010-01-29 @ 11:55:25
URL: http://georgsina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback