massa bussåkande

Malin o Hugo kom på besök igår. Så stor han blivit lillkillen. Skulle stå hela tiden och var jättestadig. =) Vad tiden går fort alltså. 10 veckor är han nu.

Tjejjen som ska ha min lägenhet ringde igår också. Precis hon jag vela att det skulle bli. Hon hade lite frågor ang inflytt tidigare och så. Jag sa att hon fick flytta in nån dag tidigare om hon vela och då sa hon att jag inte behövde vara så noga med städningen. Bla så skulle jag inte behöva ta fönster och skåp och golven var inte så noga heller. Så det var ju skönt det iaf då.. =)
Hon kommer en sväng imorgon och tittar på lägenheten igen.

Tog bussen hem från jobbet igår kväll kl 20. Tog 1 timme att åka den linjen jag tog. Vart åksjuk för det var så mörkt ute och jag såg inte vägen och så. Mådde illa jättelänge härhemma sen. Bläää!!

Vakna flera ggr imorse innan klockan ringde. M skjutsa mig till 6:45 bussen. Lovely!!!
Jobbade till 14:30 idag. Tog en promenad ner till station och tog 14:45 bussen hem. Gick från station i sandviken och hem till Promenaden. Så idag har man gått en hel del ska jag tala om.
Det enda positiva med bussen I guess.....

Väl hemma var det bara att ta oljan som M köpt åt mig och gå ner till bilen o köra den till Hofors.
Då jag hade reservdäcket på och en icke-fungerande blinkers så valde jag att åka över Sätra till Kungsgården och sen över Hammarby till Storvik och sen ut på Riks 80 därifrån och det tog ju sin lilla tid det. Men bilen kom iaf till Hofors och det precis i rättan tid innan oljan sinade i bilen. Puh!!!
Pappsen titta på bilen o fick skruva isär en del för att komma åt o se.
Men det såg ut som att det var från ett rör som det läckte. Pappa skulle höra med en som han kände om han kunde böja till rör och sätta dit åt mig. Hoppas!!!!
Så nu är man utan bil igen ett tag då. Känns som att jag har vart det ett bra tag nu. Suck!!
Börjar bli en van bussåkare iaf.. haha!!!
Bara lite otäckt när det börjar bli så mörkt ute. Så på sätt o vis hoppas jag att snön kommer snart så känns det inte lika hemskt att gå fram o tillbaka från station i Gävle o jobbet.
Men den som ger sig på mig den ångrar sig nog när jag visar mina kickboxing-erfarenheter.. haha!!!

Näe nu ska jag ställa mig i en dusch här tänkte jag. Sen lite kvällsfika.
So long!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback