Bröllopet

Åhh så underbart vackra Heidi o Thomas var igår.. Och vilken klänning o frisyr!!! Helt sagolikt!!
Vädret vart perfekt!! Solen sken på en klarblå himmel tillsist.
Och bröllopsfesten var riktigt skojjig..
Fick lite plockmat o bål utanför lokalen när vi kom.. sen fick vi sätta oss på våra platser som var lite huller om buller.. dem jag hamna närmast var Jenny N, Thomas brorsa och Kristoffer med lilla Ella... Den sistnämnda berätta mer än gärna att hon hette Ella och så sa hon Hej och tjejjen hela tiden och log med hela ansiktet!! Hon  var lika gammal som Vendela. Och Vendela var för den delen ursöt igår i sin klänning!!
Förrätten bestod av gubbröra på bröd och en snaps till det.
Varmrätten var porterstek, potatisgratäng och sallad. 
Efterrätten var kaffe o tårta
Heidis bror  var toastmaster och berätta att under varje tallrik så fanns det ett uppdrag man skulle göra under hela kvällen. På min lapp stod det: Så fort nån reser sig vid bordet måste Du slå ihop händerna och utbrista "Det må jag säga, att det var ett särledes vackert brudpar vi har här ikväll"
Och det fick man ju göra ett antal ggr då.. *ler*
Heidi o Thomas fick även göra ett litet test om varandra där dem fick stå på en varsin stol med ryggarna mot varandra och svara på frågor och så hade Heidi en av sina skor och en av Thomas skor i händerna och Thomas detsamma.. och så skulle dem räcka upp den skon som tillhörde den som svaret på frågan stämde överens med enligt dem själva.. och det vart roliga svar.. hihi!!

Sen var det ju dem som höll tal också.. Bla Heidis pappa höll ett och det var så gripande tyckte jag.. Då börja jag nästan att lipa.. lite känslig jag då.. *ler*
Lika i kyrkan var tårarna nära att trilla flera ggr..

Sen kom det en trubadur dit som sjöng o spela.. och folk var upp o dansa och så även jag..
Vart först uppbjuden av Thomas brorsa som visst vart lite förtjust i mig han.. *ler*
Sen kom Heidis bror och bjöd upp mig och så dansa jag med Thomas syrras kille.
Det var skoj att få bugga lite och dansa styrdans.. Inte varje dag det inte.. Haha!!

Malins Daniel vart lite på lyset han och skulle prompt bada, så han och några killar till gick iväg till Heidi o Thomas pool och nattbadade....knäppisar!!
Vid en 01 så åkte vi hemåt och fick stanna en gång på vägen för att D skulle spy... haha!!
Så vid en halv två var man väl hemma inatt iaf.. full o go efter en jättehärlig kväll!!!


Vakna idag vid 9 och mådde väl sådär just då men piggna på mig ganska fort ändå..
Åkte o käka pizza med Jenny o Kecke på söder.. Har inte sett dem sen i mars!! så det var jätteskoj att träffa dem igen.. Och snart så flyttar dem ju ner hit å.. vad roligt!!!

M kommer hit sen ikväll efter fotbollen så då ska jag mysa med han... Längtar efter han massor!!



Kommentarer
Postat av: Anna

Lät som ett lyckat bröllop det där *ler*. Och tjusig i din nya klädsel var du också!

2006-07-24 @ 00:03:08
Postat av: Knutelina

Your website is extremely interesting


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback