Ullared del 2

Ja vad hände egentligen på hemresan från Ullared.
Jo vi hade kört in på väg 68 efter att vi passerat Örebro och jag yppade något om att det var så mörkt längs den vägen. Det var kväll och så är det väldigt mkt skog där. Jag är väldigt mörkrädd tillika. Tur att jag då inte visste vad som komma skulle.....

Efter ett tag vart vi omkörd av en bil och strax därefter såg vi blåljus blinka mitt i vägen lite längre fram. Vi kom fram till en polisbil som stod och spärra av vägen. Det kom fram en yngre kvinnlig polis som berättade lite snorkigt att vägen var avstängd.
Vi undrade hur länge och vad som hade hänt?
Det hade hänt en olycka och vägen var avstängd hela natten fick vi till svar.
Vår nästa fråga var hur kommer vi till Gävle?
Svaret som kom var från en grinig ohjälpsam polis.
-Ni får åka den vägen och så peka hon på en liten väg på vänster sida. Ni har väl en gps i bilen som ni kan titta på.

Där fick vi ingen hjälp och mobilerna hade vi gps så vi fick lita på dem. Ja om de hade funkat. Det var knappt någon täckning där i skogarna.
Det var några fler bilar så vi hakade på dem, vilket ledde oss in på skogsväg som övergick i grus. Vi mötte en del bilar så vi var ju på rätt väg. Det var inge skyltat och vid vägskälen så fick vi chansa. Vi chansade fel en gång och hamnade helt tokigt på en smal grusväg som det inte gick att vända på.
Jag kände paniken komma och tänkte att vi aldrig skulle hitta ut från skogen. Bäcksvart var det! Sen kom en väg och vi kunde vända och åka tillbaka igen.
Då fick jag igång gps:n igen och den visade oss ut till asfaltsväg och tillsist till riks väg 68 igen.

Dagens stora ris till den kvinnliga polis som lämnade dålig information och var otrevlig.
Vi yrade runt på små skogsvägar i närmare en timme. Livrädd!!!
Tydligen hade olyckan redan skett vid 17 och när vi kom dit var kl 19:30 så hon var väl less på att svara på frågor. Men det är ingen ursäkt för hon har valt detta yrke och där och då var hennes uppgift att bl.a lämna information.

Hon kunde sagt hur långt vägen var avspärrad och berättat att vi skulle köra på grusvägar i skogen för att komma ut på väg 68 igen. Det hade räckt för att inte förvirra oss och tro att vi var helt fel hela tiden.

Nåja vi kom ut välbehållna tillslut iaf.


Kommentarer
Postat av: heidi

oj vilken resa , tur att ni hittade rätt till slut.
köpte du något spännande då frågetecken , jag är enarmad så jag kan inte göra vissa tecken smilegubbe. kram

2012-10-31 @ 18:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback