Update 120111

Idag har barnkliniken fått sig ännu ett besök. Egentligen ett besök som inte skulle behövts om det inte var för att Max prover han tog sist där har kommit bort. Dem finns ingenstans! Så det var bara in och ta nya. Max var som vanligt jätteduktig, han är bra modig den där lilla killen. Som belöning fick han av sjukhuset en penna, en pennvässare och ett suddgummi. Överlycklig Max!

Efter besöket for vi iväg till nya Leklandet i Gävle och mötte där upp syster, Jerker och Mileon. Max tyckte det var skojigt att vara där och allra bäst var den kolsvarta spiralrutschkanan tyckte han. Själv gallskrek jag i den hela vägen då jag åkte. Haha!!
Leklandet var helt ok jämfört med det andra och får fler besök av oss iaf. :-)

Årets första VAB-dag är oxå gjord och den vart förra torsdagen då Max fick nässelutslag på fötterna i tisdags som vi upptäckte på kvällen och det kliade så hemskt för han så han har kliat sönder sig och fått sår. Men lite medicin ordinerad i 3 dagar så var utslagen borta, bara såren kvar. Värme/kyla reaktion tro?
Har fått order från allergisjuksköterskan idag att ha lite koll och knäppa kort på förloppet om det blir en nästa gång så vi kan visa upp läkare.

Annars då? Ja snön lyser med sin frånvaro, ja visst det är lite grann men liiiite till vill jag allt ha. :-) Och det bästa av allt så är vi på rätt sida av året och vi går mot ljusare och varmare tider. Lovely!!
Jobbet- super mega mycket att göra och en flytt till annan våning står på listan. Stressar som få!!
Har fastnat i en serie på tv förresten som jag gillar, Homeland. Tycker den är spännande och bra!

Näe nu ska jag gå och se vad som finns i kylskåpet och förbereda middag åt Maxen. På återseende!
 


Kommentarer
Postat av: Anki

Duktig han är som tar prover så där!!!

Hon vill gå men har ett erbjudande om badhuset också som jag tror hon kommer välja. Väldigt långt dit var de å såg jag!!

2012-01-11 @ 21:08:33
Postat av: Malin

Hihi va roligt! :) Jag är här och tassar och smyger ibland jag med :) Allt bra annars då? :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback