Härliga söndag!

Känns skönt att skriva så efter en vecka av sjukdomar.
Idag packade jag ihop mig och Max och begav oss iväg till Toys´r us för at Max skulle få välja ut en leksak. Han får nämligen ett klistermärke för varje gång han går på toaletten och försöker göra sina behov och två klistermärken när han lyckas. Dessa märken sätter han upp på ett papper som är indelat i 24 rutor och när ett helt ark är fyllt så får han välja en leksak eller välja nånting extra kul han vill att vi ska göra.
Den här gången vela han välja en leksak. Ögonen var stoooora inne på affären med alla leksaker som fanns. Han sprang fram och tillbaks och provade massa saker. Det hela slutade med att han velade ha ett sällskapsspel!! What liksom! Det vart iaf Bamses dunderfia tror jag det heter.
Jag bestämde att han dessutom skulle få en vikingahjälm som han provade därinne och tyckte mkt om. Så nöjda styrde vi kosan mot syster Linda och Jerker och Mileon där vi myste ute i solen i flera timmar.
Max åkte tefat nerför snövallarna och så grillade vi korv och tog en prommis på isen på sjön utanför. En sträcka på 2 km är upplogad. Perfekt promenadstråk ju så länge man törs gå på isen. Men idag blåste det lite väl mkt, så Max satt bakåfram på bobben ett tag. Haha!
Tack för en mysig dag iaf!

Mattias är inte bra än stackarn, magen strejkar helt för han. :-( Så han får vara hemma och få ordning på magen nu så får jag både lämna och hämta på dagis imorgon. Tar jag bilen så går det hyfsat, jag får flexa lite både på morgonen och vid hemgång.

Snart blir det Solsidan. :-)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja tack för igår, var jättemysigt!! Synd bara på blåsten på sjön, men man kan inte få allt jämt! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback