Trotsens dag

Max är nu i en supertrotsig fas och vi känner att vi lever. Det är ju inte konstigt med det att en 3-åring trotsar. Normalt rent ut sagt. Konstigt vore det ju annars.
Max har nu 3 kvällar i rad varit rent ut sagt hysterisk och förbannad och arg när vi ska lägga honom, värst har det varit när vi ska gå ut från hans rum, då brakar det verkligen loss.
Ikväll kom han utspringandes efter en massa bråkande hit och dit och skrikande. Jag sa åt han att han skulle gå in och sova i sin säng. Men han vela inte sova skrek han åt mig. Jag sa åt han att komma upp i knäet på mig och så frågade jag han varför han inte vela sova. Han tittade upp på mig och sa: - Jag vill inte sova för att mormor inte är här.
Då brast det för mig och tårarna bara rann och vi kramades länge länge. Sen var det jag som snällt följde med han in i sängen och satt där brevid tills han somnade, men före det prata vi såklart lite om mormor och vart vi trodde hon var nu och att vi inte kan se henne men vi kan prata med henne ändå.
Har en känsla inom mig just nu att den här trotsen mycket beror på saknaden av mormor, precis som den som kom då när mamma dog. All frustration som måste ut. Jag vet själv hur arg jag känner mig på det som hänt att hon inte finns här nå mer.
Tänk om man kan skydda de små liven från allt ont.......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars liten... :(



Ja tänk om man kunde skydda de små liven från stora sorger.. Känns så orättvist att barn ska gå igenom sånt här, det måste vara svårt... Hoppas ni mår så bra ni bara kan <3



kramis!!

2011-01-26 @ 22:34:18
Postat av: Anna

Ooops!! De va jag som skrev :)

Postat av: Anki

Stackars!!! Det är nog en massa känslor som han inte kan kontrollera...

Ingen som har råkat sagt något om att "somna in" och att han har det i bakhuvudet när han ska lägga sig? Här hemma handlar det bara om en katt men Ebba har svårt att förstå att han aldrig kommer tillbaka & hon funderar mycket över det...å så råkade vi säga att han somnat och hon blev väldigt fundersam & rädd vad som kan hända när man lägger sig, de har många funderingar de små :)

2011-01-27 @ 06:35:15
Postat av: Linda

Lilla älsklingen.. :-( ja det är nog sorgen som spökar hos honom också, som gör att trotsen blir snäppet värre.



Jättejobbig sits ni har, det är inte lätt med sorg o små barn som inte riktigt förstår fullt ut och sedan inte själva kan sätta fingret på sina egna känslor o tankar o få ur dem på rätt vis.

2011-01-27 @ 12:18:11
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Linda

Lilla gubben... Han förstår ju inte till fullo varför mormor aldrig kommer tillbaka.. fy nu gråter jag också :( stackars liten Max..



Ang kameranså är det en Casio Exilim. En rosa. Från 2009. Men det går och ta bra bilder med den också.



Stora kramar!

2011-01-28 @ 19:33:05
URL: http://duojagovi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback