Rust på G

Är lite dålig på att uppdatera bloggen känner jag.
Nu ska jag göra ett försök tänkte jag.

Max vart sjuk i onsdagskväll och dett innebar VAB för mig på torsdagen och fredagen.
I fredags när vi vaknade var det sjukt mycket snö ute igen och ett riktigt busväder. Vintern vägrar släppa taget.
I helgen var det tänkt att vi skulle ha åkt upp till huset i Malung och besöka Sälenbackarna, men efter en del velande fram och tillbaka så har vi nu bestämt oss för att ta tag i rust av radhuset. Så diverse olika hantvaerkare har varit här och gjort sig en bedömning och nu är rulljansen igång.
Den här gången har vi tänkt lejja bort det mesta. Skönt!
Det som kommer att bli gjort härhemma är:

* Målning av tak och lister i vardagsrummet och tapetsering.
* Målning av tak och byte av lister/foder i vårat sovrum och tapetsering
* Byte av lister/foder i hallen upp och tapetsering
* Lister/foder i badrummet
* Målning och tapetsering i köket. Sätta nytt kakel och byta ut fläkten. Byte av bänkskivor och diskho och kran och nya ljusrampslister och lysrör.

Plus att vi ska ta bort guldgarderoben uppe och köpa en annan variant. Även taket upp i hallen ska målas och det ska vi göra själva, plus att vi ska måla en sista gång på kökstaket.
Så nog har vi att göra allt.
Var och beställde bänkskivor idag och diskho och detta ska specialgöras i fabrik så leveranstiden är uppåt 3 veckor...

Ska komma ihåg att ta förebilder så kan ni få hänga med i rusten. :-)
Denna rust kommer förmodligen drabba min och Mattias tilltänkta åka bort över natten grej till Stockholm nästa helg. Men det får vi överleva, det går ju fler tåg.

Imorgon ska vi börja med taket nere tänkte vi.
Fast en sväng ut i friska luften ska jag och Max ta oxå tänkte jag om hostan inte är alltför jobbig på han.
Nu ska jag sooooova.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, det var ingen liten rust nu ska göra! Kul att få lite nytt.

Postat av: Nathers

Vad spännande! :D Lycka till!

2011-02-13 @ 15:21:06
Postat av: Linda

Denna rust, man kommer inte ifrån det om man vill förändra - önskar vi "bara" hade det ni hade o göra. Här är det desto mer, husgrunden fixas till och vattenbrunnen - sedan blir det en massa springande på hantverkare här som ska bygga ut och renovera hela kåken. Och bygga nytt garage och göra ny parkering och fixa trädgården. Måste ta tag i det här nån gång, och hoppas vi får lite eld i baken om inte annat när vi ser era fina framsteg i radhuset :-)

2011-02-13 @ 17:23:22
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: barnshopping.se

Barnshopping.se är en helt ny unik mötesplats för alla som gillar barnshopping. Här publicerar vi löpande färska nyheter på barnmarknaden, håller i spännande tävlingar, listar bra barnbutiker och låter våra läsare utbyta sina bästa barnshoppingtips.



Besök oss du också!

2011-02-17 @ 14:12:39
URL: http://barnshopping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback