Jag känner en ängel

Jag snubblade över denna bok av en slump och bara kände att Oj vilken bra bok för barn som har en anhörig/vän som fått lämna jorden för att bli en ängel eller ett barn som börjat fråga mkt om döden.

Jag har funderat om det finns en sådan bok just med tanke på att det kommer bli så en dag att Max kommer att få ha sin mormor i himlen som en ängel.
Det känns som att denna bok kan vara en hjälp i sorgen på nått vis, den verkar väldigt fin det lilla jag fick tjuvkika i den. Tjuvkika
HÄR du också.

Det känns så konstigt att skriva detta inlägg men jag bara kände att jag måste få delge mig av detta till alla som jag kan och som kan tänkas få ett hjälpmedel i sorgearbetet. Rekommenderas från 3 år.

Det bästa är ju också att en del av det man betalar för boken går till Barncancerfonden.



Jag känner en ängel

Jag känner en ängel av Cecilia Svensson

Kommentarer
Postat av: therese

oj vilken fiin bok blev lite rörd där hehe bra att det finns en bok som ev kan hjälpa att prata om sorg mm.det var en bra bok Tina kram

2010-09-22 @ 10:55:07
Postat av: Nina

Fiin.... vilken bra idè. Det måste vara det svåraste att förklara för ett barn hur en person bara försvinner plötsligt.



KRAM

Postat av: Linda

Tack för länken <3 önskar jag kunde göra nåt för att stötta dig... hoppas ni mår bra!



Kram

2010-09-29 @ 13:08:39
URL: http://duojagovi.blogg.se/
Postat av: cecilia svensson

Hej.



Hittade in hit när jag sökte lite nyheter kring Jag känner en ängel. Ville bara säga ett stort tack för värmande ord. Verkligen!



Sköt om dig!



Mvh,

Cecilia Svensson (Författare och illustratör till Jag känner en ängel)

2010-10-17 @ 13:43:54
URL: http://www.lulla-by.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback