Vårstädning pågår

Ja utomhus och i förråden pågår denna städning, vi har hittills varit med 3 billass till tippen. Massa kartonger och en hel del skrot och skräp från förråden ute och nog finns det mer som ska bort.
Tanken var att vi idag skulle göra rent altanen och trallen på framsidan så vi kan olja in den men tiden fanns inte till det idag.
Mattias har varit till sjukgymnasten och då passade jag och Max på att hänga med och fördriva tiden i en lekpark där i närheten. Brrrr det blåset kallt men Oj så roligt Max hade. Huvudsaken det. :-)
Så har vi inhandlat en ny cykelhjälm åt Max då han växt ur den andra. Ja Maxen fick nämligen en ny cykel med stödhjul igår av sin snälla farmor.

På jobbfronten är det mkt att fnula och tänka på just nu. Vart oväntat uppringd av ett ställe där jag väldigt gärna vill vara och vart förfrågad om sommarjobb. Härligt kanske många tänker men.... kruxet är att jag inte får tjänstledigt i sommar. :/  Det sura är att om den här arbetsgivaren får loss pengarna de ansökt om så kommer det att finnas väldigt stora chanser för att få en fast tjänst där. Så jag vill så gärna få in en fot nu så jag har chansen på fast jobb där.
Surt sa räven!!  Min chans är ju om jag skulle säga upp mig från mitt jobb, men det är ett stort steg, mkt som måste kollas upp först. Jag var iaf välkommen tillbaks på mitt gamla jobb om det inte skulle gå vägen med fast jobb på andra stället i höst men då blir det på timmar och ev ett vikariat, en fast tjänst kan de inte erbjuda.
Hur gör djur???

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vet du jag tror du bara ska ta sats och hoppa =O) D är nog så djur gör, tar språng, hoppar rakt ut till sitt mål utan att tänka så mycket.

2010-05-07 @ 22:12:37
Postat av: Maria

Det är ju lätta att råda andra, jag tycker absolut du ska hoppa på det!!! Det är ju din chans att få jobba med det du verkligen vill. Skulle det inte bli nått jobb i höst så är ju chansen liten att du blir arbetslös, tråkigt att gå på timmar/vik men vad sjutton - det dyker säkert upp nått annat! Go for it!

2010-05-08 @ 07:54:38
Postat av: Linda

Förstår att det är ett svårt val... En fast tjänst ska man vara rädd om samtidigt som det är bra att våga prova nå nytt när man vill! Lycka till och hoppas du kommer fram till ett bra beslut. Kram

Postat av: Linda

åååh, kommer du o vårstädar här med? ;-)

2010-05-08 @ 19:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback