Öronbarn

Ja det är bara att konstatera att Max är ett öronbarn. Det är nu 4:e öroninflammationen i hans liv och under detta år. Det är så synd om han.
Efter 2 nätter med minimalt med sömn för oss alla i familjen bestämde vi oss för att kontakta sjukvården ännu en gång. Men denna gång pga att vi trodde mest att han hade halsont, men anade öronen. Men precis som förra gången var det inte halsen utan öroninflammation, så nu har jag verkligen lärt mig att småbarn kan ha öronvärk fast de tar sig åt munnen. De har inte riktigt koll vart de har ont.
Det känns som att det kommer att underlätta sååååå mkt den dagen han kan berätta i ord vart han har ont och hur ont han har.
Läkaren sa att han skulle skicka en remiss till öronkliniken för utredning och förmodligen blir det operation och då sätter man in rör i öronen.
Leva på antibiotika är liksom ingen lösning i längden då det gör så mkt skit.

Hemska tanke att Max ska sövas ner var min första tanke. Mitt lilla hjärta!! Men om det kan göra att han får må bättre och slippa ha ont så fine. Men jag kommer att ha tusen frågor till läkarna. Tydligen känner de inte av operationen efteråt iaf.

Nu sover han efter en dos pencillin och Iprensupp. Tyvärr har han fått hosta också. Men nu hoppas vi på att han får sova ut i natt för det behöver han nu efter 39 graders feber sen i tisdags. 

Man känner sig så maktlös när ens barn blir sjukt, man vill kunna blåsa bort allt ont och skydda från allt. Men det går inte tyvärr. Som tur är har Max bara problem med öronen, det finns de som har det värre. De som tampas med livshotande sjukdomar som deras barn har. Näe jag ska verkligen inte klaga!! Men det känns jobbigt ändå att se sitt barn må dåligt....

    


Kommentarer
Postat av: Sandra

usch då! Hoppas att han snart mår bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback