Det går så fort

Ja tiden bara rinner iväg, veckorna svischar förbi. I den här farten är jag snart 40.

På praktiken går det bra. Lär sig mer och mer och om ett tag är det så dax att börja ta emot de första samtalen ensam. Spännande men samtidigt pirrigt och nervöst ifall man gör nått fel.

På Max-fronten händer det grejjer kan jag lova. Ord bubblar ur hans mun dagarna i ända. Han härmar det mesta man säger. Han kan supermkt olika ord men sätter inte samman i meningar än riktigt. Lite såklart. Men det säger nog bara pang så gör han det också. Han kan färger och jag vart så paff.
Snacka om att de lär sig mkt på dagis.
Dagis, ja det är ett ställe han trivs på och det är så skönt. Fast han oftast är bland de första på morgonen och oftast sist att hämtas. Han skulle lätt stanna ett tag till och leka han när man hämtar han.
Det känns superskönt att han trivs så bra när vi nu är "tvungna" att ha han där så långa dagar. Mest mammahjärtat som tycker det är jobbigt, Max bryr sig ingenting.

På sjukfronten har Mattias haft en rejäl förkylning/influensa och nu är jag förkyld men jag står på benen och kan gå på praktiken iaf. Max är lite snorig men inte värre än att han klarar av dagis.

Första snön har ju kommit också och den försvann lika fort, men snart så kommer den att stanna på marken ett tag, det känns i luften. Brrrr!!!

Min lilla dröm jag skrev om tidigare har jag faktiskt påbörjat och det är superskoj!! Kommer att berätta mer inom kort för er. De som vill kan få följa mig nämligen i min stapplande väg framåt. :-) Mer om det sedan.

Nu är det dax för mig att krypa ner i min sköna säng och få lite skönhetssömn.
So long!!!

Kommentarer
Postat av: anki.

Ja det är sjukt va de lär sig grejer på dagis!! Ebba är också så där...hon vill inte alls gå hem när A hämtar henne, skönt det iaf!

Man blir ju nyfiken på ditt projekt du håller på med!

Postat av: Nikita

Tipsar om en ny tävling i min blogg,

vinn presentkort hos Pirum Parum

(nova star, rockefella,molo kikkid mf)

Tävla här:

http://nikital.blogg.se/2009/october/vinn-ett-presentkort-hos-pirum-parum.html

2009-10-22 @ 12:33:09
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad härligt att förverkliga en dröm! Jag kommer följa dig. :)

2009-10-22 @ 15:30:04
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Tess

underbar ålder när de små börjar prata!



härligt att max trivs så bra på dagis, då känns det verkligen mycket bättre att lämna. tror vi föräldrar mår sämre av deras långa dagar än de ;)

2009-10-22 @ 20:21:29
URL: http://leonita-nova.blogspot.com
Postat av: Heidi

Aktie bolaget världens bästa Heidi kallar till samkväm den 7/11 kl 19.00.

OSA. 2/11

2009-10-22 @ 20:24:00
Postat av: Heidi

Vet inte riktigt vad d innebär än d beror nog på mitt sällskap =O) Middag blir d iaf.

2009-10-25 @ 18:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback