Städdax

Ja idag från kl 17 har vi i våran förening där vi bor haft städdag utomhus. Kratta, sopa upp grus, rensa ogräs, laga saker och ja allt vad det innebär.
Mattias är den som jobbat hårt i våran familj. Jag har mest passat Max som tultat runt och velat gunga. En gång stöp han i sandlådan med ansiktet rätt ner i sanden så nu har han smakat sand kan jag lova.
Varje städdag så lottar de ut en korg fylld med lite gotta till ett hushåll som varit med och städat. Och i år hör och häpna så vann vi!!!!
Det var ölkorv, vindruvor, kex, massa olika ostar, oliver, cashewnötter, pistagenötter och så var det säkert nå mer som jag glömt. Tyvärr äter ju inte vi så mkt av allt det som fanns i korgen men jag vet andra som gör som vi kan ge istället. *ler*
Nu sover Max som en stupad hjälte. Tröttfisen!!
Jag ska ner och äta lite nötter nu jag. :-)

Kommentarer
Postat av: anki.

Åh va kul å få lite lön för mödan!!!

Ebba pratar ganska mkt om Max, när jag frågar vem hon lekt med å så..och en dag påstod hon att de hade pussats =) sånt lär man väl aldrig få veta, haha! hoppas utv.samtalet gick bra! vi har inte fått nån tid för det än vi...

Postat av: Bondbrud

Så kul att ni vann! Det var ni värda med alla motgångar ni haft på ett tag.

2009-05-07 @ 20:35:56
Postat av: Mattias

Va! Har max börjat pussa på tjejer utan att berätta det för pappa. Måste nästan väcka honom och fråga :)

2009-05-07 @ 21:04:16
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilket flyt ni har! Ge mig hela korgen!! haha, mycket gott i den ju :)

2009-05-08 @ 10:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback