Solokvist

Ja här sitter jag i min ensamhet och bloggar i lugn och ro för en gångs skull. *ler*
Max är hos sin mormor och ska sova där i natt dessutom. Mattias är i Storvik och spelar tennis. Jag har packat lite smått inför Stockholmsresan nästa vecka men lär ge mig ut i förrådet efter en till väska som ska med. Tog en paus istället. :-)

Max var till BVC igår och fick sin 18 månaders spruta och det gick så bra så. Lite gnäll men det gick över fort. Skönt det då de säger att från den här sprutan kommer de ihåg, då kanske det inte blir så sjåigt att få dit han nästa gång iaf. *ler*
Så nu inväntar vi feber som brukar dyka upp efter 7-10 dagar. Lagom tills vi kommit hem igen.

Med Max sömn har vi gjort ändringar och numer nattas han med oss sittande en bra bit från sängen, ja efter den sedvanliga nattningen med bok och pussar såklart. Max har en dum ovana och vill gosa med våra händer när han ska sova och det har gjort att han sovit oroligt på kvällarna/nätterna och haft en del vakningar.
Självklart vart det protester nu när han inte får gosa som han vill och det har varit 2 kvällar med mycket gråt men igår kväll liksom accepterade han det och gnällde lite men gav liksom upp med försöken.
Sömnen hans har ändrats radikalt måste jag säga, han har vaknat som mest 1 gång per natt och då sent på natten, kring 2-tiden. Natten till fredag så sov han HELA natten sen läggning i sin säng. REKORD!!!
Så vi ser ljusning!!
Målet är att vi tillslut ska kunna natta han och gå ut ur rummet. Så vi får se hur lång tid det tar då. *ler*

Men nu väntar en tripp till Stockholm för oss och där ska vi mysa och bara ha det bra. Ska även träffa Pelle, Anna-Linda och deras lilla Mias vilket ska bli skoj!! En tur ut i skärgården blir det också och så lite shopping såklart.

Sen ska det hem och målas hus igen, få det klart nångång. Trist att det regnat så mycket nu de här dagarna för då blir det inte myche målning gjort inte.

Näe nu ska jag ut i förrådet och leta rätt på väskan.
Ha en trevlig helg!!!



Kommentarer
Postat av: katarina

vilken cooling :)

2009-07-11 @ 17:30:36
Postat av: Heidi

Stenhård ;)

2009-07-11 @ 20:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback