Tisdag

Ja som skrivet så försöker vi få lite ordning och reda på Mattias onda och idag har han fått genomgått en gastroskopi. Ingen höjdarundersökning, men bra!! Undersökningen visade ingenting särskilt som kunde tyda på det onda M har, så vi är lika novis än. Vi väntar på att läkaren ska höra av sig om lite provsvar och sånt så vi får väl se vad han har att säga mer för än är han inte bra M. Bättre men inte bra.

Idag kom vi iväg på inskolningssamtal på Max dagis. Det kommer nog att bli bra det där. Det känns motigt att han ska börja på dagis för jag tycker han är så liten och så kan han inte gå. Men men.... det kommer väl aldrig att kännas rätt att skola in han och dessutom sa hon ju att 1-åringar är mycket lättare att skola in än 1½ åringar, alltid nått. :-)
Men en sak som jag reagerade på var att hon sa att när han ska sova middag ute i vagnen att det var bra om han hade bara nått fleeceställ på sig och sen ner i åkpåsen istället för overall och åkpåse. Blir inte det lite kallt???
Nåja dem lär väl veta som lägger ut barn för att sova varje dag. Är väl jag som överklär Max.
Hur gör ni när era små ska sova ute i kylan???

Imorgon är det så dax för Max själv att göra entré på dagis, en timme ska vi vara där. Hoppas han kommer att trivas!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Theo sover ju mestadels ute och oftast har han fleeceoverallen på sig, annars sina vanliga byxor och en jacka och han blir inte kall alls,så det blir nog jättebra det.

2009-01-13 @ 21:33:17
Postat av: anki.

Såg att han fick sin plats bredvid Ebba!



När det är så varmt som idag har Ebba bara haft fleecekläder & sockor på sig & hon har då vart så varm. Men de sätter ju på dem de kläder ni tar med så det styr ju ni över. De kollar ju till dem för ibland har det legat nån extrafilt å så på henne. Hur som....de gör sitt jobb där tycker jag!! De är jättego personal!

Postat av: Bondbrud

Nelly har täckoverall och åkpåse när vädret är så här.

Är det kallare får hon ha en filt i åkpåsen oxå.

2009-01-13 @ 23:33:11
Postat av: Tina

Bondbrud// Du är nog som mig du och boar om dem mer än man kanske behöver. :-)

2009-01-14 @ 07:48:29
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag litar fullt på dagispersonalen jag coh tror fleesekläder med nån filt räcker bra!!! :) Dessutom vantrivs Max i sin overall så blir det omröstning här hemma så vinner vi killar ;)

2009-01-14 @ 08:17:34
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, ja du om någon klär på Max mycket kläder! ;-) Har bra exempel här på datorn, men det är ju ni som klär honom och jag vill inte påpeka för de kan ju vara känsligt.. De fixar lugnt med fleece när det är kyligt ute, och är det riktigt kallt kan en filt eller så vara på sin plats med.

2009-01-14 @ 09:50:01
Postat av: katarina

De sa samma åt syrran nu oxå när hon skolar in E.

men tror det fungerar bra.

2009-01-14 @ 17:29:19
Postat av: Miian

Hej babe!

Jag har hellre lagom kläder än för mycket på Lowa,hon är en riktig svettlurk.

Åkpåsen är ju varm och många gånger tror jag kläder i fleece både värmer och är skönare att sova i än en stor klumpig overall.

Men testa både och,allt styrs ju av vind och temp.

Så länge Max inte är kall när han vaknar så har han det nog varmt och gott oavsett vad han har på sig.



Skönt att det verkade bra på dagiset,vi ska på måndag men är så himla nervös.

Min kompis har inskolat denna veckan och fick lämna sitt barn ensam redan andra dagen,det klarar inte mitt mammahjärta.

Som tur är var det ett annat dagis så jag hoppas innerligt att lämning kommer först andra veckan!

Kram

2009-01-14 @ 19:04:35
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Bondbrud

Kanske ska tillägga att Nelly ibland är kall om händer och fötter när hon vaknar...

Beror kanske på hur länge barnen brukar sova ute oxå.

2009-01-14 @ 21:59:14
Postat av: nikita

Hoppas det går bra för max på dagis, han kommer säkert trivas jättebra.

Albin var bara 1 då han började på dagis och det har alltid gått så bra, han trivs jättebra där =)

2009-01-16 @ 07:11:13
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback