Lördag

Ja så var helgen här och ledighet för oss tillsammans i familjen. Gårdagskvällen spenderade vi på Köpis en sväng och sen hemma och myste i soffan. Max vela inte sova trots att han var trött så han var uppe med oss till närmare 22 och sen har han sovit hella natten i sin egen säng, ja iaf fram tills klockan 05:15, då M hämtade över han till oss och där somnade han om på en gång tills klockan var 07:45. Så härligt så!!

Max är nu hos sin mormor och ska sova där. Mamma/mormor ville så gärna ha han så det fick hon. *ler*
Så hoppas det går lika bra som alltid på natten där.

Max har precis börjat äta lite vanlig mat efter magsjukan, men sin välling på kvällen vill han INTE ha. Han tar nån klunk men sen puttar han iväg flaskan. Så de senaste nätterna har stackarn vart utan mat från middagen vid 17- 17:30 tills frukost nästa dag vid en 08. Men han vill verkligen inte ha. Men han verkar inte vara missnöjd för det. Men snart så kanske han blir som vanligt igen med vällingen.

Härhemma om dagarna nu kör Max med sina tillgjorda skratt och sitt tillgjorda tyck synd om mig läte. Så man kan inte annat än skratta hela dagar härhemma. *ler*

Appropå Max så börjar ju han på dagis nästa vecka. På tisdag ska han dit för första gången. Det är vääääldigt blandade känslor jag har lär jag säga.
Ibland får jag sån ångest att han ska börja så här tidigt. Han kan ju för det första inte gå än, sen är han så liten tycker jag och är rädd att han ska göra sig illa på dagis och dem inte ser eller att han råkar få tag på nått han inte ska ha och sätter det i halsen. Näe fy jag tänker så mkt konstiga tankar ska ni veta.
Jag hoppas att det släpper när jag får komma dit på måndag och träffa personalen och kika runt.
Min lilla bebis har gått och blivit stor!!!! Det har verkligen gått jättefort så nu förstår jag verkligen alla som sa att man skulle ta vara på bebistiden för att den går så fort.


Max gåtränar inför dagisstarten


Påklädning för utgång. Inte alltid så här glatt då kan jag lova. Overallen är ingen höjdare att ha då han förmodligen känner sig instängd och inte kan röra sig som han vill.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kommer gå galant på dagis! Han är inte så liten längre, är väl svårt o se själv - men i mina ögon så är han absolut redo för dagis! Skruttefisen!

2009-01-10 @ 19:36:54
Postat av: Maria

Förstår de dubbla känslorna, speciellt då han inte går ännu, det hade ju varit skönt om han hunnit med det. Men hur som helst så kommer det bli jättebra, det är jag övertygad om! Snart har ni en utmattad son som sover stenhårt varje natt:-)Tror man känner blandade känslor oavsett NÄR de börjar på dagis. Vad gäller aptiten efter magsjukan så har både Theo och jag precis fått tillbaka den, så det har tagit drygt en vecka då.

Kram

2009-01-10 @ 19:37:02
Postat av: Madeleine

Söting ;-) Den där nallen har min dotter oxå, hon älskar den!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback