H*lv*t*s helg!!

Ursäkta språket men kan inte annat än skriva så tyvärr.
Det började i Lördags med att jag satt och plugga inför tentan på förmiddagen och Mattias kom upp och sa att han sträckt ryggen och hade jätteont. SÅ han hade gått och fått ryggskott!! Så jag avslutade pluggandet för att ta hand om Max som stackars M inte klarade av nå mer.
Under dagen började jag känna mig riktigt orkeslös och lite illamående och hade ont i kroppen. Max var så duktig och nöjde sig med att jag låg på golvet medans han lekte. Tur att dem känner på sig när man verkligen inte orkar underhålla dem som man brukar.
Jag la mig redan vid 19 med Max men kunde inte riktigt somna men låg iaf. Vid en 01 vaknar jag av att Max låter konstigt och jag får tag på han och känner att han kräks! Lilleman satt och kräktes och förstod inte riktigt vad som hände, men han var lugn som en filbunke. Så det vart ombyte på Max och i sängen och jag började känna av mitt illamående ännu mer. Men vi somnade om och klev sen upp vid 08:30 i söndags jag och Max. Eftersom Max inte kräkts nå mer så tänkte jag att jag skulle prova att ge han gröt som vanligt och han slukade det med stor aptit ända till det var lite grann kvar och då kommer precis allt upp igen. Så resten av förmiddagen fick han vätskeersättning och efter några timmar gick lite vitt bröd i som fick stanna. Han har faktiskt inte kräkts nå mer sen dess och har fått i sig välling både igår kväll och imorse så jag tror det är över för han nu. Och även för mig. Jag kräktes aldrig men mådde grymt illa och var dålig i magen, så jag fick en lindrig form.
Dem vi firade nyår med har oxå legat i magsjuka nu dessa dagar så det kommer nog därifrån.

Och inte nog med detta nu!! Utan när M skulle iväg och handla lite förnödenheter vi behövde inför kommande kräkdygn så upptäcker han att vi haft inbrott i bilen i garaget. Dem hade tagit sig in via grannens garageport och hans bil var helt stulen, medans våran stod kvar men dem hade gjort ett försök att stjäla den för förarrutan var kraschad!!! Våran bil är en nyare bil medans grannens var en skrutt bil. Så säkert vela dem ta våran bil, men eftersom den är svårare att stjäla så tog dem grannens skruttbil tillslut.
Vart så jävla less!!! Kan folk inte låta andras bilar och saker vara för i h*lvete!!!

Så nu har vi gjort en polisanmälan och ska få tag på en glasmästare mitt i dessa helgdagar och kontakta Försäkringsbolaget. Men först måste vi ut och dammsuga ur bilen från allt jäkla glassplitter i 20 minusgrader!! Ingen av oss kunde göra detta igår då M har ryggskott och jag mådde pyton, så vi får väl se om bilen ens står kvar nu när vi är ut. Dem kanske har vart tebax och tagit den nu när den står där med krossad ruta och allt. Märks det att jag är arg som ett bi???
Och så ska vi kika om dem stulit nått ur bilen oxå för oss, vi kollade aldrig det ordentligt igår pga våra krämpor.
Fattar dem inte hur mycket strul det blir för den personen som dem drabbar?? Massa onödiga pengar får vi betala oxå till råga på allt!!!
Och tror ni polisen kom ut på plats och kollade?? Näe just det. Sånt är ju inte prioritet tyvärr, men samtigt kan man ju diskutera vad det sänder ut för signaler till dem som gör dessa inbrott och stölder. När polisen inte ens bryr sig om dessa "småfall". Hemskt att det har blivit så här egentligen. Poliskvinnan jag pratade med var mkt vänlig iaf och det var ju skönt. Hon sa att om vi upptäckte blod och saker (kläder osv) som kunde kopplas till förövarna så skulle vi ringa igen. Så nu i dessa tider får varje man vara sin egen spanare och utredare. ;-)
Näe nu ska jag ner och käka frukost och sen klä på mig och gå ut och se efter om bilen står kvar.
So long!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Uach era stackare ingen bra start på detta år... men hoppas det blir bättre ;) Lider med er inge skoj sånt, och att man inte kan få ha sina saker i fred. kram från forsbacka

2009-01-05 @ 09:54:06
Postat av: Linda

Stackars er... =( Inte nog med ryggskott och magsjuka... nån idiot som inte vet vad som är mitt och ditt... fy fasiken! Arg som ett bi är det minsta man kan vara ju =( grr.



Hoppas det löser sig...



Kram

Postat av: Heidi

Usch vad onödigt !

Banna

Kram på er allihop.

2009-01-05 @ 13:50:37
Postat av: Linda

Fy va dåligt att man ska vara egen liten minipolis när de redan finns poliser.. ja, man blir inte förvånad längre.. snart får man väl diagnosticera sig själv också när man känner av mystiska krämpor!

2009-01-05 @ 15:38:20
Postat av: Miian

oh vad förbannad jag blir när jag läser detta.

stackars er,vilken jla helg ni haft!

Bara skit!

Hoppas ni alla mår bättre från ryggskott,spyor och annat och att ni fått ordning på bilrutan,försäkringsgrejs och de förbannade snutj
larna kan man spy över!

Det är så nonchalant att inte bry sig!

2009-01-05 @ 20:46:30
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Tess

oh vilken helg ni haft, fy fan :(

blir så arg jag med när det gäller inbrott och sånt, det ställer verkligen till det så mycket och vilket extraarbete man får!! fattar inte att inte folk kan skilja på ditt och mitt, grr..

2009-01-05 @ 22:33:13
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Sofie

ojojoj...vilken start...inte kul inte kul...



hoppas de jä*larna åker dit iaf....och eett rejält kkstryk skulle de ha....säkret att det är några knarkare eller några snorungar....skilja på vad som är mitt och ditt kan de ju definitivt INTE göra.....!!!!! dåligt med respekt för andra...



hoppas ni blir/är piggare från magsjuka och ryggskott iallafall....



ta hand om er alla tre...



kram så länge så ses vi snart//Sofie

2009-01-05 @ 22:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback