Pencillinkur för Max

Igår ringde jag ju sjukvårdsrådgivningen och där tyckte hon jag pratade med att en läkare skulle få kolla på Max idag så jag ringde och bokade en tid med en toppenläkare som tyvärr ska sluta på fredag... typiskt när man hittat nån som är bra!!
Han kollade öronen på Max länge och väl och Max han var såå duktig och lät doktorn göra sitt utan ett knyst. Mkt beröm fick han. Öronen såg inge vidare ut, båda två var röda och det betyder dubbelsidig öroninflammation. Pluttisen då!!
Så med oss hem fick vi en ku med flytande pencillin. Och a lä ju säga att det är en kamp att få i han det. Det smakar verkligen APA så jag förstår han att han protesterar så mkt.
Så är det nån som har tips på hur man bäst får i en liten 1-åring vidrig pencillin så mottages tips gärna!!!!

Idag var jag hemma med Max från praktiken eftersom vi skulle till läkaren, men imorgon ska M vara hemma med han och ev få lite hjälp av svärmor på em. Nu är det bara att hålla tummarna för att alla härhemma kryar på sig fort och sen får det vara stopp ett tag med sjukdomar här.

Nu kallar sängen!!


Kommentarer
Postat av: Bondbrud

En sån där liten spruta är nog det ända rätta.

2009-02-16 @ 21:41:14
Postat av: Jenny

Men herregud vad ni har haft otur med alla sjukdomar. Era stackare!!!

Och stackars lilla Max som har fått öroninfammation. Jag vet ju hur synd det var om Alva när hon hade det. Hon ville inte heller ha penicillin, men jag använde en sån där spruta. Men redan andra dagen så gapade hon när hon skulle få. Hon var så duktig! :) Det var nästan som att hon visste att det hjälpte mot det onda.

Hoppas att ni alla får må bra snart!

kram

Postat av: anki.

Nää...stackarn!! Hoppas ni får i honom medicinen så han blir pigg igen!! Ebba gillar både alvedon & hostmedicin så hon dricker det själv....fast molipecten tog lite tid innan hon gillade. Han kanske förstår efter några gånger att det inte är så farligt!!

2009-02-16 @ 22:00:32
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Sophie

Vi har precis avslutat en pencillin kur med Charlie och han gillade det också. Jag tycker skeden med ett rör på var bra. Sen tyckte charlie det var lite roligt att få göra själv med det sista. Var det ingen god smak på ert pencillin. Chalries skulle tydligen smaka karamell.

2009-02-16 @ 22:50:19
URL: http://sophiemaria.blogg.se/
Postat av: Tina

Vilket flyt alla verkar ha haft som fått smaksatt pencillin, Max medicin är inte det och det smakar verkligen APA. Ja vi får fortsätta att tvinga i han det, han måste ju ha det för att bli frisk.

2009-02-17 @ 08:07:13
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Malin

Ta en sked med någpn god sylt och blanda i det i den :) det gjorde min mamma för mig när jag var liten och det funkade :) Visst förknippade jag lingonsylt med medicin ett litet tag men det smakade 100ggr bättre än utan så ;)

2009-02-17 @ 10:04:25
URL: http://rustbloggen.webblogg.se/
Postat av: nikita

ny tävling i min blogg =)

2009-02-17 @ 10:25:28
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Tess

vilken otur ni har med sjukdomar alltså :(

jobbigt när man måste få i de små mediciner, hoppas det går bra med pencillinen! tipsa gärna om du provar något bra knep som funkar :)

kram

2009-02-17 @ 11:22:45
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Mia

Usch va trist med medicin, mina är öronbarn båda två och jag hade ständig uvi när jag var liten, så vi är uppväxt på kåvepenin hela bunten. :)

Min erfarenhet är att inte blanda med någonting, kan fortfarande inte dricka hallonsaft. Tvinga i hela mängden på en gång ist för att dela upp den och ge någonting när han har svalt ner ordentligt (en bit Plopp tar bort smaken fort, fast han får kanske inte godis än, bara ett tips). Funkade bäst på mig och mina barn, med lite tvång och en stak vilja från mamma och pappa så brukar det funka skapligt till slut. Men den smakar verkligen för jävligt rent ut sagt så det brukar vara en grym kamp innan kuren är slut. Lycka till och hoppas att han piggar på sig nu.

2009-02-17 @ 14:06:49
URL: http://miasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback