Rivstart a´ la Förhandlingsteknik

Ja man kan lugnt säga att skolstarten fick en rivstart. En hel kurs som skulle avverkas på 3 dagar var det vi börja med och med en lärare som älskade att sätta oss i arbete dag som natt. Men nu är det över. Ja nästan iaf, för vi fick såklart med oss en uppgift hem att göra under nästa vecka.
De här 3 dagarna har verkligen flygit fram och det är ju skoj. Men en liiite mildare skolstart efter ett helt sommarlov hade jag nog räknat med. Men men.. pluggar man så pluggar man.

Nu är Max ute i lekparken med Farmor så jag passar på att uppdatera lite här, annars har den lediga tiden ägnats åt Max efter skolan, ja de få 2-3 timmar man får ihop innan John Blund kallar.

Max verkar stortrivas på dagis iaf och det känns skönt. Han vinkade ivrigt hejdå åt oss imorse. Mammas gohjärta!!
Fröknarna säger att han pratar massor hela dagarna, ja på sitt vis såklart och han härmar allt de säger. *ler*
Nu idag sen vi hämtade han så har munnen gått i ett på han och han har såååå mkt att berätta. Tänk om man förstod hälften av vad han sa, men man snappar ju upp en hel del ord och får gissa sig till vad han berättar. Han verkar nöjd med det så och är det inget man förstår som han vill så tar en i handen och går och visar istället.  :-)

Näe nu ska jag kika vidare innan det är dax att dra igång med kvällsrutinerna.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Ja d kallar jag rivstart =O), men är man i det så måste man och du lär ju dej en massa bra som du har nytta av sedan. Jag undrar om jag kan sätta in på ditt gangstar konto?? för jag har ju kontonr.

så får du iaf pengarna. Jag hämtar kläderna vid tillfälle, troligtvis nästa vecka =O) Kram på er

2009-08-19 @ 20:36:22
Postat av: miian

hej där!

Rivstart sådär efter ett sommarlov låter jobbigt,men skönt när det är gjort.



Skönt att Max trivs så bra på dagis,det är såå skönt att åka på jobb när man lämnat ett glatt barn.

Annars gör det ont i hela mammahjärtat.



Så vad tyckte du om Gangstars kollektion?

Kram

Postat av: Tina

Heidi// Det går bra att sätt ain pengarna på det kontot. Hör av dig när du vill hämta kläderna du. Dem ligger så fint härhemma. ;-)

2009-08-20 @ 21:52:28
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker han är så duktig på att prata, må han tala sitt eget språk emellanåt men det är sååå charmigt så man smälter! Gounge!

2009-08-22 @ 21:57:02
Postat av: Tess

oj, där vart det verkligen rivstart!

skönt att det verkar gå bra och att max trivs på dagis :) visst är det en härlig tid nu när de börjar snacka :D

kram

2009-08-26 @ 22:47:36
URL: http://leonita-nova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback