Sprutdax

Ja idag är det dax för Max att få sina första vaccinationer. Det blir två sprutor idag eftersom vi valde att ge han den där extra man får betala för. Vi skulle aldrig förlåta oss annars om det skulle hända han nått och så valde vi bort att ge han den där sprutan. Men förstår att många väljer bort den då den kostar ca 800 per spruta och barnet ska ta den 3 ggr på 1 år. Men vad är dessa pengar värda om det skulle hända att barnet fick sjukdomen och man valt att inte ge sprutan???
Jag tvekade inte alls eftersom min kusin dog i hjärnhinneinflammation som liten och det är vad denna spruta kan motverka. Så det är inge snack om saken tycker jag.

Nu sa jag gå och fika här innan Max vaknar. Han har sovit jättebra inatt. Somna vid 22 och vakna vid 04 för mat och sen somna han om och har sovit sen dess. Så han borde vakna snart och vara vrålhungrig. *ler*

Ha en skön måndag!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi har aldrig ens hört talas om sprutan... ska kolla det när vi ska till bvc för vaccination nr 2 nästa vecka. Håller tummarna för att ni slipper feber och elände =) Kramar

Postat av: Sandra

Här hemma har äntligen sprutan blivit gratis så vi slipper betala för den tredje iallafall...

Skorna hittade jag på Åhlens :)

2008-03-17 @ 11:38:38
URL: http://sandraskrypin.blogg.se
Postat av: Rayanebba

Very nice site. Well laid out.

2008-08-22 @ 11:23:13
URL: http://rayanebba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback