Fredag med sol

Idag fick vi äran att ha solen här igen. Nice!! Men lite blåsigt är det nog allt.
Jag och Max tog en promenad till ÖB och inhandla lite barnmatsburkar, dem hade extrapris på lite olika sorter från Nestle.
Så jag inhandla päronpuré som ju är från 4 månader och sen köpte jag några burkar potatismos med grönsaker från 5 månader och så vart det en burk med asiatisk gryta som är från 8 månader.
Det är ju långa datum på dem så dem håller ju.
Dessutom köpte jag en 4-pack mellanmål med mosad frukt. Varje burk/4-pack kostade bara 5 kr så det var ju kanon det. Så nu har vi lite härhemma inför matstarten. :-)

Nu sover Max uppe i sin säng och det gick kanon att lägga han. Kanske vi lyckas ikväll också?? *hoppas*

Max blir hela 15 veckor idag han. Storkillen!! Just nu ser han inte alltför tjusig ut i ansiktet. Han har nämligen lyckats rivit sig på massa ställen. Han måste ha klor!! Jag filar och filar men ändå river han sig. Idag testa jag och klippa med nagelsaxen och det gick hyfsat bra. Men han tröttnar ju ganska snart Lilleman.

Undrar om man ska ta och baka nånting i helgen tills jag fyller. Men svårt att låta bli att smaka på det bara. Gulp!!!
Ställde mig på vågen imorse och jag har gått ner 0,6 kg sen i tisdags. :-)
Så nu är jag nere på 63,8. Har nått "min" vikt nu men det är visst väldigt omfödelat på kroppen. Mage har jag då kvar. Vad har då försvunnit?? Jo min arma lilla rumpa har ju minskat ännu mer. Hihi!!!

Näe nu ska jag nog ta och ringa syster innan Max vaknar till liv igen.

Vad ska ni äta för gott ikväll???


Kommentarer
Postat av: katarina

Här hemma blir det Lövbiff med Potatis i ugn och persiljesmör/ bea sås.

2008-03-28 @ 16:05:10
Postat av: Linda

Ja du hann ju knappt fram i luren tills Maxen vaknade ;) Duktigt, mindre bra o förlora av rumpan bara. Jag har ju aldrig ägt någon så *s*

Vad vi ska äta idag? Klurar fortfarande, tacos men ja.. de äter man ju varje fredag. Så vi bestämde att de blir rester från igår och imorgon premiärgrillar vi utomhus när vi ändå ska byta däck o tvätta bil in o utvändigt!

2008-03-28 @ 17:56:27
Postat av: Anonym

vi har ätit hemmagjorda piroger o en god sallad.. ha en fin fredagskväll! kram

2008-03-28 @ 19:18:02
Postat av: Tess

jag som ätit piroger, hihi ..

Postat av: Nathers

Haha, vi Niemelä-systrar har ju aldrig riktigt varit direkt kända för att ha rumpor.

2008-03-28 @ 20:46:58
Postat av: Linda

Nathers -> Men du o Tina har iallafall NÅNTING! De har ju inte jag!
;-( HAHAHA!

2008-03-28 @ 22:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback