Feber trots allt

Trodde att Max skulle klara sig från feber men icke sa nicke. Han hade svårt att komma till ro igår lillgubben så jag tog och tempa han och det visade sig att han hade 38,5 grader. Så det var bara att ge han lite alvedon så han kunde komma till ro och han somnade gott sen iaf efter det.
Gav han alvedon med en dosspruta i munnen och man skulle trycka sakta för att det inte skulle komma så mkt på en gång. Och det gjorde jag men sprutan lydde inte och halva innehållet tröks in i munnen på lillgubben. Behöver jag säga att han gallskrek??
Hädanefter tänker jag ge på sked.
Nu har han ingen feber iaf så det är ju skönt.

Hör och häpna men Max är vaken redan. Vid 8:30 hörde jag på babyvakten att han nog låg vaken däruppe och mkt riktigt. Så här tidigt var det länge sen han klev upp frivilligt. *ler*
Kanske var det för att han vela säga Hejdå till pappa innan han åkte.

Ja Mattias åkte nämligen på konferans med jobbet imorse och blir borta tills imorgon eftermiddag. Så jag och Max får klara oss själva tills dess.
Det blir väl lite extra tungt och dra hela lasset själv. Hoppas han bara visar sina bästa sidor vår son så ska det nog gå galant. :-)

Nu ska jag gå och byta blöja och svida om på Max så han förstår att det är dag. *ler*

Kommentarer
Postat av: malin!!

Köp alvedon supp i stället,, mycke smidigare. Kram Malin

2008-03-18 @ 15:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback