Framtiden...

Sitter och kikar på lite olika yrken och studier på ams sida.
Har lite funderingar på att byta jobb, men vet ej till vad. Blir väl till att plugga lite först förstår jag.

Har kikat lite på apotekstekniker, läkarsekreterare, handläggare på FK, arbete inom industrin (Sandvik), resesäljare, receptionist, barnskötare inom förtidigt födda. 
Ja som ni ser så vet jag inte riktigt vad jag vill bli när jag blir stor. ;-)

Just nu är jag utbildad Undersköterska och Barnskötare. Har ett fast heltidsjobb som Undersköterska just nu inom äldreomsorgen i privat regi. Men då jag har problem med mitt bäcken så kommer min kropp tyvärr inte orka så mkt längre inom det tunga yrket jag har.

Ja jag ska fundera lite mer på detta och söka lite utbildningar tror jag.

Vad arbetar du med???

Kommentarer
Postat av: SophieMaria

Just nu är jag mamma på heltid men efter sommaren blir det till att göra klar min c-uppsats så har jag en lärarexamen. så när jag blir stor vill jag bli gymnasielärare i matematik och biologi. Har tänkt ta extra kurser och få kemi också men det är om länge länge när charlie börjar skolan kanske :-)

Postat av: Theos mamma

Ja inte är det lätt att veta. Som vi pratade om tidigare, både nått administrativt och att jobba med människor - det vore den bästa kombinationen. Jag har då kommit på att jag faktiskt gillar mitt lärarjobb bättre än jag trott,har ju känt mig lite less i perioder... det är bra att vara mammaledig ibland:-) Theo har förresten fått sin första tand nu och den andra verkar också komma snart!! Stackars tuttar:-((

2008-06-09 @ 14:02:41
Postat av: miian

uh jag är med utbildad usk,jobbar just nu ja när jag inte e mammaledig i en gruppbostad för fem funktionshindrade,super skoj!

Men jag förstår dej,sen Lowa kom funderar jag på jobbbyte nästan varje dag..

men vad tusan ska man hitta på..

har inget idé alls,kommer säkert va kvar på samma ställe i hundra år ;)

hoppas helgen varit varm och skön och att allt är bra med lillkillen!

kram

2008-06-09 @ 14:34:42
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: miian

uh jag är med utbildad usk,jobbar just nu ja när jag inte e mammaledig i en gruppbostad för fem funktionshindrade,super skoj!

Men jag förstår dej,sen Lowa kom funderar jag på jobbbyte nästan varje dag..

men vad tusan ska man hitta på..

har inget idé alls,kommer säkert va kvar på samma ställe i hundra år ;)

hoppas helgen varit varm och skön och att allt är bra med lillkillen!

kram

2008-06-09 @ 14:35:14
Postat av: annica

Kikar oxå in här och svarar på frågan om mitt yrke, är utbildad undersköterska och skötare och har alldeles nyligen (1 april-08) fått en tillsvidareanställning på sjukhuset i Gävle. Min tjänst har jag nu som skötare inom barn&ungdomspsykiatrins slutenvårdsavdelning. Trivs superbra!!

Men lockas ibland av att jobba på förlossning/BB.

2008-06-09 @ 17:14:59
URL: http://annicas77.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jag är utbildad till beteendevetare och arbetar nu med personalfrågor på ett dataföretag. Trivs väldigt bra med mitt jobb!

2008-06-09 @ 20:12:29
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: Tess

jag e oxå usk, i hemtjänsten..

2008-06-09 @ 20:44:04
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Tess

jag e oxå usk, i hemtjänsten..

2008-06-09 @ 20:44:33
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Anna

Jadu det är inte lätt att veta vad man ska bli när man blir stor :). Det finns så mkt man skulle vilja göra egentligen.



Hoppas du kommer underfund med vad av dessa saker som du ska satsa på :)



Ja snart är det semester i 4 veckor för min del, såå skönt!! Vi får verkligen hoppas att solen och värmen håller sig kvar då :)



Och du vet ju redan vad jag jobbar med... skötare inom psykiatrin ifall du är glömsk av dig ;)



Puss å kram!

2008-06-09 @ 21:36:39
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Anna

Jadu det är inte lätt att veta vad man ska bli när man blir stor :). Det finns så mkt man skulle vilja göra egentligen.



Hoppas du kommer underfund med vad av dessa saker som du ska satsa på :)



Ja snart är det semester i 4 veckor för min del, såå skönt!! Vi får verkligen hoppas att solen och värmen håller sig kvar då :)



Och du vet ju redan vad jag jobbar med... skötare inom psykiatrin ifall du är glömsk av dig ;)



Puss å kram!

2008-06-09 @ 21:37:22
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: anki.

Ebba hälsar och tackar!!!

Verkar som vi är ute efter lite lika jobb, har också kikat på liknande utb & jobb. Önskar att jag fick välja nu vad jag skulle utb mig till. Har ju utb inom beteendevetare med inriktning mot missbruk & jobbar som behandlingsassistent men det känns absolut inte rätt =/

2008-06-09 @ 21:50:24
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Emma

Förskollärare sen 1,5 år tillbaka och jobbar på Natt & Dag alldeles bredvid ditt jobb ;) Trivs utmärkt!

2008-06-09 @ 21:50:57
Postat av: sara

Det skulle väl vara kul att få jobba med för tidigt födda nu när man har gått igenom hela grejen med att föda barn? :-) Själv har jag magisterexamen i systemvetenskap och jobbar som mjukvarutestare när jag inte är mammaledig :-)

2008-06-10 @ 08:44:08
URL: http://sarasally.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja det känns verkligen som rätt läge för dig att försöka hitta på något nytt och du vet att jag stöttar dig till 100 om det!



Fast självklart är det svårt att veta vad man vill bli för det vet jag knappt själv även om jag haft flytet att halka in på mitt nuvarande jobb av en slump o trivs bra.

2008-06-10 @ 12:54:48
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Geirfelicia

Very well done site! Please keep up the good work.

2008-12-01 @ 17:42:31
URL: http://geirfelicia.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback