5 år av stor saknad

Ja idag är det 5 år sedan jag fick det hemska beskedet av Andreas (annikas man) att min bästa vän Annika dött.
Jag ryser än när jag tänker på samtalet och hur jag bara skrek att det inte var sant.
Den dagen rasade min värld och det tog tid att komma på fötter igen och orka med att leva en vardag.
Det har varit en stor saknad efter denna levnadsglada tjej. Hon var den jag kunde dela allt med om som alltid fanns där oavsett vad.
Hon var en riktig kämpe, som tyvärr rycktes bort alldeles för tidigt ur denna värld. Och detta pga hjärt och lungsjukdom.
Hon kämpade på ända in i det sista. Fast man visste att hon var så sjuk som hon faktiskt var så trodde man aldrig att den dagen skulle komma då hon inte fanns nå mer.
Kan såklart inte skriva detta utan att tårarna trillar längs med mina kinder.
Det är ju så mkt jag vill att hon skulle få vara med om. Framförallt att hon skulle fått träffat min älskade sambo Mattias och min underbara son Max. Hon hade varit frälst i Lilleman. Det vet jag. :-)
Men som hon skrev i avskedsbrevet, att hon nu sitter och vakar över oss på en molntapp, jag får tro på det, att hon finns med mig ändå och ser hur lycklig jag verkligen är.

Jag saknar dig vännen!!!!!!!!!!!!


Så vacker vid poolen


Annika partyklar


Annika på balkongen i Turkiet


Annika som brud, så vacker!!! Jag skymtar i bakgrunden som tärna.


Jag och Annika i Turkiet

Kommentarer
Postat av: Linda

Många tankar har gått till Annika idag. Hon är älskad av många, och jag vet hur mycket hon betyder för dig. Livet är så förbannat orättvist, himlen är en ängel rikare dock. Jag vet att hon är sprudlande lycklig för din skull, att ditt liv fick en sån fin vändning och hur bra du mår numera trots allt!



Stora kramar!

2008-07-08 @ 15:58:42
Postat av: Jenny

Blir alldeles tårögd. Annika var en underbar tjej och det är så jäkla orättvist att hon inte fick leva längre. :( Kan inte fatta att det har gått 5 år sedan man fick det där hemska beskedet av Sandra. Usch..

Stor kram till dig Tina

Postat av: Miian

Usch hemsk läsning,men det är alltid skönt att skriva av sig.

Hon finns med dej i allt du gör,det tror jag absolut!

Och såå vacker hon var!

Många kramar

2008-07-08 @ 18:22:51
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ja, jag minns den dagen jag fick höra att hon somnat in. Min bror gav mig beskedet, han och Andreas är barndomsvänner. Ju, mer jag läser din blogg dessto mer upptäcker jag att vi känner ganska många tillsammans. Ha de bäst. Kram Nettan(kassörskan på Coop)

2008-07-08 @ 18:40:03
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag rös när jag öppnade din blogg nu... har själv en vän som är lungsjuk just nu och idag har varit en tung dag.. det smällde till när jag såg det var 5 år sen idag hon gick bort.. skickar massa kramar!

2008-07-08 @ 19:47:55
URL: http://rustbloggen.webblogg.se/
Postat av: Maria

Usch, usch, usch... Varför ska det få vara så att de som inte ska dö dör ändå? Sådana stunder tvekar man på om det finns någon däruppe... Han är då väldigt dålig på att bevisa det i sådana fall... 5 år... Vart tar tiden vägen egentligen? Självklart har hon ju redan sett både karlen din såväl som lillen! Klart hon vakar över er! Var inte utan att jag också fick en tår i ögat här... Det är verkligen orättvist. Det gäller att ta vara på dagen idag och vara rädd om varandra! Inte ta varandra för givet utan njuta varje stund ihop. Styrkekram från Östanå

2008-07-08 @ 22:18:18
Postat av: Bondbrud

Hua..

Ingen jag vet vem är men man blir ledsen bara av att läsa detta..

2008-07-08 @ 22:44:33
Postat av: Mattias

Ja, jag önskar verkligen att jag hade fått träffa Annika i verkliga livet och vet hur mycket du saknar henne! Är säker på att hon ser med stolthet på dig över vilken fantastisk mamma och sambo du är!

2008-07-09 @ 08:05:05
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag vet att hon är med dej.

Hon var din bästa vän, man släpper inte varandra för att en kropp måste vila.

Kram // H



2008-07-09 @ 08:24:18
Postat av: Tina

Tack för alla fina inlägg!!!

2008-07-09 @ 09:29:06
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: anki.

Usch va tårögd jag blev av att läsa detta..svårt att förstå hur det känns att förlora en vän. Klart att hon finns med dig hela tiden!

Kramar!

2008-07-09 @ 10:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback