Se solen!!

Min kära son sover än, fast jag tror att han vaknar snart, brukar vara så när jag bloggar.
Igår gick jag upp och la mig vid 21:30, en trött mamma, Max och M var kvar nere och myste. Vid en 22:30 kom dem upp och då var Max hungrig. Sen somna han men vaknade vid en 00:30 och gallskrek. Han vela minsann inte somna om igen. Så vid en 01:30 fick han mat igen och då somna han om igen nöjd och belåten. Vaknade vid en 6:30 av att Max låg och gnällde och bökade, men sov det gjorde han. Jag måste ha somnat om trots hans bökande och vaknade sen kl 7:30 av att han vaknade på riktigt. Då var han superhungrig!!!  Hela 6 timmar utan mat och dessutom sovit alla dessa timmar. Det tar sig.. :-)
Sen somnade han om igen och vaknade igen vid 9:20 och skrek. Lite täppt i näsan var han då så jag gav han koksaltlösning och lite mat på det och så somna han om igen vid en 10 och sover än.

Skönt när han äntligen somnar och sover det där längsta passet på natten. Det är då jag hinner få min sömn. Sen är det ju bara bonus att han somnar om igen och sover längre så jag får lite egentid här på morgonen och kan äta frukost i lugn och ro och passa på att kolla internet. För sen när han är vaken så vill ju han såklart ha mammas uppmärksamhet och det är ju så det ska vara.. :-)

Ser att vi fått snö inatt, men ser också att det droppar från taket och är plusgrader så den här snön är snart borta. Positiva Tina har talat.. ;-)
Och solen gör lite tappra försök för att komma fram ser jag allt.. Jiho!!! Då blir det en promenad för mig och Max idag. Men det får bli efter lunch när han vaknat till liv och jag hunnit gjort mig iordning.

Näe nu ska jag gå och fixa till mig här


Kommentarer
Postat av: Anna

Va skönt att sömnen börjar ta sig =). Jamen då tittar jag förbi imån-bitti, hoppas solen tittar fram då också!

Postat av: Kristin

Det är skönt när det blir lite ordning med sömnen. Jag blir väckt ganska många gånger per natt för att Nova vill ha mat men det blir färre och färre gånger iallafall. Egentid på morgonen är inte så dumt heller :)

2008-01-24 @ 14:47:33
URL: http://lillprinsessan.blogg.se
Postat av: Malin

Ååå va trist! Det är mycket förbud ja :( Men tänk så mycket man får igen :D ;) och va choklad du kan äta igen snaaart :D

2008-01-24 @ 23:25:54
URL: http://rustbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback