New week

Ja så var det måndag igen och en ny vecka är på intågande.
Max sov ganska bra inatt. Vaknade vid 02 och vid 06 och sen 8:30. Men vi klev inte upp förrens närmare 9:30.

Vad har denna vecka att bjuda på då??
Jo Svärmor och Olivia fyller år. Så det blir lite firande på lördag.
Sen ska Max vägas imorgon. Spännande och se vad han väger nu.. :-)
Sen vet jag inte riktigt om vi har så mkt mer inplanerat. Men det dyker nog upp nått.

Idag var det ju så dax för mitt återbesök hos barnmorskan. Trodde jag skulle behöva göra en undersökning av dem nedre regionerna men det vart det inte. Kanske för att jag bara vart sydd med 2 yttre stygn.. ??..
Nåja fick iaf med mig ett recept på minipiller hem. Hon rekommenderade inte oss att skaffa barn tätt då det är väldigt jobbigt. Och det är ju ingenting vi vill ha heller så det är ju bara till att börja knapra p-piller nudåå.. *ler*

Vi prata om förlossningen och gick igenom förlossningsjournalen osv. Hon förstod att jag hade haft en intensiv förlossning och hon var mäkta imponerad av att jag orkat krysta så länge som jag tydligen gjorde. Från 16:08 till 17:40. Jisses alltså!!!
Ska iaf ringa kvinnokliniken och be att dem skickar hem min journal. Kan vara kul att ha.

Sen var mitt blodvärde jättebra så det var ju skönt, men mitt blodtryck var alldeles för högt. 142/93.
Så nu ska jag ta kontakt med Hälsocentralen för att kolla upp mitt blodtryck. Trodde ju att det skulle gå ner nu när
Max var född men tydligen inte.
Ja det är bäst att kolla upp det iaf.

Har precis suttit och betalat räkningar och Max han sover hängandes i bärselen på magen min.
Jag blir så fånigt glad när han ler mot mig min älskade lilla rackartuss!!!


Kommentarer
Postat av: annica

Tackar för svar,hoppas att det löser sig med ditt blodtryck.
När ni kom "iland" på Phi Phi, klev ni då iland på Ton sai eller åkte ni direkt upp till Norra delen..?Vi har ej bokat boende på Phi phi utan tänkte ta det när
vi kommer ner, vart bodde ni nånstans? något att tipsa om?
Ja kanske kommer ni iväg med Max till Thailand oxå, Tindra var strax över 1 år när vi åkte första gången, har gått jättebra.

Postat av: Maria

Hej! Tänkte att jag kan försöka hålla i det här med kommenterandet! Jag är ju kass på det! =) Men du kan utgå ifrån att jag alltid läser din blogg, för jag brukar kika in då å då! Jag har oxå kvarstående högt blodtryck. Drygt! Jag blev ju igångsatt eftersom jag hade havandeskapsförgiftning. Det är bara att hoppas att det sänks för oss båda! Men det är lite oroligt att man går omkring med högt tryck. Hoppas ni mår fortsatt bra iaf! Ni verkar ha det så mysigt så! Kram

2008-01-29 @ 07:57:07
Postat av: anki.

Vadå kan man få sin journal?? det sa inte min bm nåt om...

2008-01-29 @ 10:04:10
URL: http://ankibjork.blogg.se
Postat av: Tina

Maria// Vad kul att du fortsätter kommentera.. :-)
Jasså har du också kvar ditt höga blodtryck. Ja hoppas att vi får nån bukt på det.
Allt bra därhemma med Lilltjejjen???

2008-01-29 @ 20:52:48
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Ravnjenny

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

2009-07-16 @ 09:26:45
URL: http://ravnjenny.blogspot.com
Postat av: Ravnjenny

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

2009-07-16 @ 09:27:39
URL: http://ravnjenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback