Att vara mamma...

är ingen dans på rosor alla gånger inte.
Man kan bli rejält slut psykiskt när man inte får sova ordentligt och när man sen har en son som vägrar sova även dagtid och helst av allt bara vill ha mammas bröst eller bli buren hela dagar för att må bra. Ja då är det jobbigt många stunder.
Men sen är stunderna många då man tycker allt är underbart och man mår bäst av alla i hela världen!!!!  :-)

Men idag var det skönt när Mattias kom hem efter jobb och träning och kunde avlasta en trött mamma.
Och turligt nog så sover våran älskade son nu äntligen och det verkar kunna bli en längre stund. Det behöver både mamma och son just nu. Tid för återhämtning inför den kommande natten, som förhoppningsvis kommer att bli bra då han borde vara väldigt trött...

Annars så är livet som mamma mestadels underbart. Att vara så lyckligt lottad att få en sån fin son. Jag kan sitta och titta på han hur länge som helst och berättar ofta för han hur älskad han är av oss och hur lycklig han gör oss.

I förrgår fyrade han av sitt första riktiga leende mot mig. Han skulle till att amma och så tittade han upp på mig och jag frågade han - Vad ska du få nudå??  och då avfyrade han världens sötaste leende till en mamma som skrek rakt ut av glädje.. :-D
Nu bara längtar man efter fler leenden!!!
Men det står väl inte på... :-)

Näe nu ska jag återgå till soffan och vila innan Max vaknar och vill amma, sen ska jag gå upp och lägga mig och kolla på Desperate Housewifes. Det är lite av min egentid nuförtiden. Att få ligga själv uppe i sängen och bre ut mig som jag vill och kolla tv. Tänk vad man uppskattar en sån liten sak som var så självklart förr... *ler*

Gonatt!!!!

Kommentarer
Postat av: anki.

kan ju inte annat än att hålla med dig! Det är otroligt jobbigt ibland, men det är bara små tillfällen jämfört med alla underbar tid man får med dem!!

Postat av: M

Nu är det snart helg och pappa ska försöka se till att du får titta på mycket desperate housewifes o vila ;) Förstår verkligen att du blir trött och tycker du är enormt tålmodig och duktig med vår gosse! Puss!!

2008-01-11 @ 10:43:43
URL: http://jack71.blogspot.com/
Postat av: Emma

Jag hoppas du skriver ned alla sånna saker, som leendet. SÅnt är så kul att ha kvar sen
=)

2008-01-11 @ 11:55:58
Postat av: sara

Känner igen det där. Är jobbigt när man känner sig bunden hela tiden och fungerar som en napp eller måste bära hela tiden. Men sen kommer ju stunder som är helt underbara oxå. Men visst uppskattar man all egen tid man kan få!

2008-01-11 @ 22:45:42
URL: http://sarasally.blogg.se
Postat av: Juonap

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2009-08-07 @ 09:24:22
URL: http://juonap.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback