Gårdagen

Kvällen igår gick bra när vi var utan pappan, Max var på sitt bästa humör mestadels och vi busade en massa och jag fick han nästan att skratta högt igen. Han är ju såååå härlig!!
Något han har börjat gilla är när jag drar med mitt hår i hans ansikte, då skiner hela hans ansikte upp i ett leende. Mys!!

Jag beundrar verkligen dem som är ensamstående med småbebisar, för det är ganska tufft att vara själv en hel natt först och sen dagen och hela kvällen. Iaf om man har en bebis som trivs bäst i famnen och vill bli bubbad på.
 Men det är ju klart att Mattias ska få kunna komma iväg på saker, det behöver man ju. Släppa familjelivet lite och kunna koppla av i trevligt sällskap. Det blir väl lite lättare sen när Max har blivit lite äldre och är lite mer egengående än så bunden till en.
Nu får ingen tro att jag inte vill vara hemma med min son dygnet runt för det vill jag mer än gärna, men det jag menar är att det kan bli lite tungrott ibland bara. Och det är ingen dans på rosor jämt att ha barn, även fast det mestadels är sååå ljuvligt!!!
Bara jag slog upp ögonen idag och fick se min son så längtade jag efter att vår dag skulle få börja. Jag älskar livet med han och min kära sambo och skulle inte byta bort det för nånting i hela världen. :-)

Det var iaf en trött mamma härhemma när pappan kom hem igår kväll. Max var lika trött han också men han kunde dessvärre inte komma till ro och vart sådär övertrött och bara skrek konstant i en timme. Tutten hjälpte inte ens och då är han sig inte lik. Så efter mkt kramandes och gosande och sjungade så lugnade han ner sig och jag kunde lägga han till bröstet och han somnade tillslut vid en 23.
Sen sov han konstant fram till 5:30. Lite mer mat och så sov han vidare till 8. Nu har han somnat om igen och sussar sött däruppe.

Han vaknade precis och han har nu fått kommit upp och gjort dag och så passade vi på att ta fotavtryck med fingerfärg. Nu ligger han och tränar nacken men han börjar bli lite arg nu så jag ska avsluta detta.

So long!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback