Ett tips..

Med en liten bebis hemma och man är ensam om dagarna så kan det vara svårt att hinna med att duscha.

Läste om en tjej som la sin bebis på golvet på skötbädden och för att slå två flugor i en smäll så klädde hon av bebisen naken så dem fick lufta stjärten medans man duscha.
Det blir ju varmt och skönt inne i badrummet när man duschar så då fryser inte bebisen heller. Och sen så brukar det vara en hit att få ligga nakenfis för dem flesta bebisar. :-)

Så jag provade detta idag och det funkade superbra. Max låg nöjt på skötbädden och njöt då han kunde pinka fritt. Haha!!

Resultat efter dusch = Nöjd fräsch mamma och nöjd mindre fräsch bebis... Hihi!!


Kommentarer
Postat av: Bondbrud

Tack för tipset!
Lite rädd att det blir för fuktigt..
Men nästa gång ska jag nog prova det :-)

2008-02-15 @ 12:40:58
Postat av: sara

Är det hos mig du har läst det? Iaf fungerar det hur bra som helst och idag när Källa hade kissat ner hela sig fick hon faktiskt följa med in i duschen en sväng och det fungerade bra det med. Tänk bara på att inte duscha för varmt :-)

Postat av: anki.

Toppentips...om inte bebisen är livrädd för duschen. Iaf om föräldrarna kliver in i den, inte om hon själv duschar. Så är det hos oss iaf...Ebba skriker för livet om jag tar en dusch.....

2008-02-15 @ 14:44:51
Postat av: Tess

vilket bra tips!

2008-02-16 @ 12:46:01
URL: http://leonitanova.blogg.se
Postat av: Malin!!

Ja jag la Hugo så oxå eller i babysitten där han satt och gung och kika på mamma när hon gjorde sig klar för dagen :)

2008-02-17 @ 21:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback