Max och mormor

Just nu är Max hos sin mormor och har varit sen strax före 14, meningen är att han ska sova kvar och hon ringde nyss och berätta att han sov nu vårat underverk.
Max tycker så mycket om sin mormor och jag blir så glad av att se dem ihop.
Som ni redan vet har ju min mamma cancer och har opererat sig och fått cellgiftsbehandlingar. Efter op så vart det komplikationer med urinblåsan som nu ska opereras här i Januari i Uppsala. Mamma har även gjort en röntgen som visade att cancern är kvar. Ett tungt besked för oss alla.
Så nu väntar operation av cancern igen och förmodligen cellgifter på det. Dessa cellgifter tog nästan kål på mamma sist så dem kunde inte fullfölja alla behandlingar som dem skulle. Så det bävar man lite för hur det ska gå denna gång.

På julafton satt jag och beskådade mamma och Max och hur roligt dem har ihop. Max fullkomligt älskar sin mormor och det riktigt lyser om han när dem är ihop.
Tanken slog mig att det kanske är sista julen vi firar ihop och det kändes hårt. Ögonen tårfylldes och jag såg på mamma att hon faktiskt tänkte samma sak den här speciella julaftonen vi hade.
Så därför vill jag ge mamma så mycket Max-tid som möjligt och i den mån hon klarar av och orkar det pga sjukdomen. Mycket för mammas skull och även såklart för Max skull. Även om han inte skulle minnas så mycket av henne om hon skulle gå bort inom kort så är han präglad av henne och alla saker dem gjort och upplevt.
Sen får han lita på mitt minne och det jag berättar om hans och mormors upptåg.
Det känns hemskt att skriva såhär men det är faktiskt så illa att det tyvärr kommer att kunna ske.
Men som jag säger så många gånger, så är hoppet det sista som överger en. Och hoppas det gör jag verkligen!!!!
Mamma är ju inte ens 50 år och har hela livet framför sig. Det skulle vara så orättvist om hon inte fick fortsätta leva och njuta av sina barn och barnbarn.
Detta vart ett sorgligt inlägg, men detta är ju också en del av min vardag som jag behöver lufta mig om då och då.
Det jag hoppas på just nu i nuet är att Max får sova gott hos mormor inatt!!!

Älskade mor!!!


Kommentarer
Postat av: stina

Ger dig en stor kram...

Postat av: Bondbrud

Åå jag blir ledsen bara av att läsa detta...

Vi håller tummarna för att behandlingen gör nytta!!

Många kramar till er!

2008-12-27 @ 20:38:53
Postat av: Sofie

nu gråter jag nästan....



har varit en ganska tung och jobbig jul för oss alla här....då det var den första julen utan barnens farfar...kändes konstigt att "bara" åka iväg och tända ljus....och att han inte kom hit...!!!



tänker på er....och förstår att det är tufft och jobbigt...

kram från mig...

2008-12-27 @ 21:25:09
Postat av: Linda

Ja, samma tanke hade en annan med. Vi får hoppas det vänder för oss (ja mamma) nu och att operation o behandlingar går smidigare. Ingen rolig tid framför oss men det måste gå på något vis. Va roligt för Max o få mysa med mormor sin idag, får hoppas han sussar gott inatt :-D



STOR KRAM, du vet var jag finns om du vill vädra dig. <3 <3

2008-12-27 @ 21:29:55
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-27 @ 21:30:56
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Miian

udch jobbig läsning,men du är så klok.

Jag hoppas innerligt att allt går vägen för din mamma,och att ni får många år tillsammans framöver.

Vad skönt att Maxen somnat och ni får en ensamnatt.

Kram på er,kämpa på!

2008-12-27 @ 22:05:52
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch vad sorgligt gumman! Blev ledsen av att läsa. Förstår att det måste vara jättejobbigt för dig! Hoppas allt blir bra med din mamma.

Många kramar

2008-12-27 @ 22:37:41
Postat av: Kickan

ja precis samma sak kände jag denna julen då jag såg min mamma med mina barn. Man vill ju ha dom kvar för evigt på nåt vis. Så tråkigt att din mammas cancer är kvar. Min mamma väntar ju på sitt besked som sagt, nu de första röntgen efter operationen. Får se vad de visar.....

Min mor fick också problem med sin urinblåsa efter strålningen men där är inget att göra åt det tydligen.Vi får hålla varandras tummar på att våra mammor får följa våra barnbarn länge till och får bli friska igen.

Kram.

2008-12-28 @ 00:10:12
URL: http://allwithinmyhands.blogg.se/
Postat av: Maria L

Julen väcker alla möjliga minnen och känslor i en, särskilt nu när man har barn. Man kan inte tänka sig livet utan sina älskade föräldrar som alltid funnits där och som man vill att alltid ska finnas där för sitt eget barn också. Visst vill jag att Theo också ska veta hur fantastiska hans mor-och farföräldrar är! Jag hoppas verkligen att allt kommer gå väl för er.

Många kramar

2008-12-28 @ 08:43:36
Postat av: Tina och Max

Tack för alla värmande kommentarer!!

2008-12-28 @ 10:19:37
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Linda

HÅller alla tummar för att behandlingen går bättre denna gång!



Kramar

2008-12-28 @ 13:42:16
URL: http://majsanfilosoferar.webblogg.se/
Postat av: Anna/Levindas Värld

Usch vilken jobbig läsning och va jobbigt för er alla att gå igenom detta...



Hoppas verkligen att utgången inte ska behöva bli den dystra utan vi ska hjälpas åt allihop att hålla alla lyckans tummar för att det ska gå bra för din mamma så hon får finnas till i många år framöver.



Tänker på dig/er och finns här!



Kramar

2008-12-28 @ 23:59:49
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fy vad jobbigt för er... Skickar en StyrkeKram

2008-12-29 @ 11:39:11
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Tess

skickar en kram, tänker på er i eran svåra tid =(

2008-12-30 @ 21:40:54
URL: http://leonitanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback