Julafton och Juldagen

Julafton började vi med att äta en god frukost hela familjen och öppna paketen som tomten lämnat i julstrumpan. :-)
På förmiddagen fick Max ta sig ett bad och mamma/mormor dök upp vid lunch.
Vi hjälptes åt att förbereda maten och duka och göra klart innan de andra dök upp vid 14:00 tiden. De andra bestod av Linda, Jerker, Ozzy , Nathalie, Tim och Svärmor.
Vi kollade på Kalle Anka vid 15 och drack glögg/julmust och åt pepparkakor till det. Sen var det så dax för det årliga julbordet som dignar över med massor av mat. Man äter tills man nästan storknar!!
Efter maten var det så dax för julklappsutdelning och Max hög var stoooor. Tack för alla fina klappar han fick!!

Keyboard med djurläten, Duplo-lego, Nalle Puh-tält, Grävmaskin med gubbar till, Tåg med djur, Bilgarage, 3 pyjamasar, 3 DVD med Teletubbies, Giraff som var som en bana för bollar, katt-handdocka, klossar, flygplanskudde, verktygslåda, spis, lastbil, DVD med Postis Per, vattenflaska, 500 kr. Ja det är säkert nått mer jag glömt.

Vi i våran familj hade bestämt i år att bara köpa en 100 kr julklapp som vi bytte sinsemellan och där fick vi en bok med roliga historier.
Av svärmor fick jag ett presentkort på Annas topp till tå, en tröja, en prenumeration på tidningen Må Bra, ett halsband och ett startkapital till inköp av Gangstar kollektionen. :-)
Av Mattias fick jag ett fint set med bh och trosa. ;-)

Efter julklappsutdelningen tog vi och körde några omgångar Buzz och sedan skrålade vi Singstar långt in på natten. Max han lämnade in handduken vid kl 23. Men stackarn har sovit dåligt inatt pga att han blivit förkyld plutten.

Idag vaknade jag och Max vid 9:30 efter en lite jobbig natt med lite sömn. Mattias var iväg och spelade bandy med kompisarna och vi slappade härhemma och lekte med Max alla nya saker innan det var dax att göra sig redo för att åka till Storvik och fira lite jul med svärmor, Mattias bror och familj.
Vi käkade lite julemat och sen öppnade vi lite mer klappar.

Max fick en skiva med sånger där dem sjunger hans namn, en Max bil-bok och ett pussel av Mattias bror med familj.
Jag och Mattias fick en ljusstake av dem.

Sen åkte vi hemåt och har bara myst härhemma och är ganska trötta allihopa. max han slocknade strax före 19 men jag hör att han är vaken nu och gråter däruppe. Han är nog övertrött efter en hel del timmars sömn att ta igen och en kombination med förkylningen. Pluttis!!

Ja detta var en kort resumé av julen hittills. Imorgon väntar julmiddag hos min pappa.
Nu ska jag nog ta och lägga mig i sängen och sova ikapp timmarna jag missade inatt så jag orkar med morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Maria L

Låter som en härlig jul, men visst blir det intensivt för de små...Idag jobbar Johan så Theo och jag ska ta en välbehövlig lugn dag. Ha en trevlig dag! Kram

2008-12-26 @ 10:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback