Jag SKA....

börja plugga istället för å börja jobba nu som det var tänkt.
Jag har nämligen kommit in på en utbildning som jag sökte alldeles försent och först fick jag bara en reservplats och nu i fredags fick jag besked om att jag kommit in. :-)

Till vad undrar du nog nu.
Jo jag ska utbilda mig till
FÖRSÄKRINGSHANDLÄGGARE (klickbar)
Det är på 3 terminer och jag har tjänstledigt från mitt jobb under tiden. Men kommer nog att jobba lite extra för att dryga ut hushållskassan härhemma.
Det är tyvärr nackdelen med att plugga, att man får det sämre ställt.
Men jag har kollat upp en massa och bla med Försäkringskassan så att jag inte ställer till nått där med min SGI under tiden jag pluggar.

Som schemat såg ut nu så behöver jag bara vara i skolan 7 veckor av 18, så det är ju toppen!! Då får jag umgås massor med Lilleman.
Han ska för den delen börja på dagis i Januari har vi tänkt. Då är han bara 1 år och 1 månad och det svider lite för min del, men jag tror inte han kommer att lida av det.
Vad har ni för erfarenheter av start på dagis och ålder???




Kommentarer
Postat av: Linda

Glad för din skull ska du veta, kommer gå jättefint för er allihopa! Även för lilleman, han kommer trivas på dagis - är nog mest mamma o pappa som lider ;)

2008-08-05 @ 22:30:21
Postat av: Anna

Nämen gud va roligt att du kom in!!! Stort grattis till dig vännen :)



Jätteglad för din skull!!



Va skönt att du kan vara hemma så pass mkt medan du pluggar, det låter ju jättebra det där!



kramiz

Postat av: Bondbrud

Kul att du kom in på en utbildning!

Förstår att det svider med dagiset...

Lycka till!

2008-08-05 @ 22:39:15
Postat av: Maria L

Grattis! Roligt att du kom in! Pengar är ju en bristvara när man pluggar men du har ju tur som kan jobba extra, samt att mer tid med Max väger upp massor. Nu kanske ni fortfarande har tid att fika med mig och Theo haha.Det blev ju lite tidigare än tänkt med dagis då, men det ska nog gå bra! Kram

2008-08-05 @ 22:41:24
Postat av: Miian

Åh grattis i massor!

vad skoj!

Vi ska med ha in Lowa på dagis när hon är 1år och någon månad,och just nu känner jag ingen ågren över det.

jag har bra syn på dagis och jag hoppas innerligt att Lowa är ett "dagisbarn" och kommer älska det.

Min systerson började dagis runt 1år och jag vågar nästan svära på att mycket av allt det han lärt sig de senaste halvåret kommer från dagis,han är så duktig på att prata,sjunga,äta och allt det där =)

Sen vill jag vara med än mammaMiia med,jag vill vara bara Miia vilket innebär jobb ;)

Lycka till med utbildningen!!!

2008-08-05 @ 22:57:56
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Jenny

Visst känns det hemskt att de små liven ska börja på förskola! Men det blir nog bra, i alla fall för barnen!

2008-08-05 @ 23:24:08
URL: http://jennysanna.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack för alla lyckönskningar!!!



Maria// ja det är klart att vi har tid med fika med er och det blir nog även en del besök på Öppna Förskolor så att Max får leka med barn. :-)



Miian// Ja dem lär sig ju en hel del på dagis både på gott och ont. Hihi!!!

2008-08-06 @ 10:16:23
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Tina

Jenny// Jag kan inte se din blogg. Är så nyfiken på vad du är för en. ler

2008-08-06 @ 10:17:09
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Linda

Svarr: Ja skojar du att man längtar efter att få vara med om det där magiska igen... suck... men om några år så =)



Det där med dagis ska nog gå bra! Mamma driver egen förskola och de barnen som börjat tidigt trivs jättebra!! Ingen fara alls!

2008-08-06 @ 11:13:19
URL: http://majsanfilosoferar.webblogg.se/
Postat av: anki.

Va kul att du kom in på utb!!!



Än så länge har jag ingen erfarenhet av det där med dagis, men Ebba börjar nu när hon är 1 år och 3 mån. Känns ju lite konstigt men jag tror bara det är bra för henne!!

2008-08-06 @ 14:23:06
URL: http://ankibjork.blogg.se/
Postat av: Helena

Slank precis in här på din blogg. Tänkte försöka kolla in om det fanns nå'n förlossningsberättelse eller så, men började läsa lite annat... Mina erfarenheter av inskolningar (fast då jobbar ju jag med 3-5åringar, men efter vad jag hört...) är att det är enklare att skola in ett-åringar än tex 2-åringar. Är det äldre barn så är de ju mer medvetna. Se'n när de blir så gamla att de kommer upp till oss går det ju att resonera med dem på ett annat sätt - & oftast har de ju gått på förskola innan, så det brukar inte vara nå't problem. Se'n handlar det ju mkt om föräldrarna hur det går oxå. Har föräldrarna svårt att släppa taget, så smittar det av sig på barnen. Tycker man att det är jobbigt vid tex lämning, så ska man - hur svårt det än är - inte visa det. utan det är bättre att lämna barnet till personalen & se'n ringa - eller be personalen ringa & berätta hur det gått.

2008-08-07 @ 12:41:49
Postat av: Nicolaylene

This site is professional and to the point.

2008-10-28 @ 08:05:16
URL: http://webcomnetworks.com/nicolaylene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback