Frågvist

När fick du reda på att du var gravid? april 2007
Blev det en chock? Näe absolut inte, det var planerat men lite smått chockad var vi kanske för att det gick på första försöket
Hur gammal var du? 28 år
Hade du mycket halsbränna? Ja en del hade jag men det var så jag stod ut
Spydde du mycket? Hualigen ja!!! Mådde illa illa ett bra tag.
Hade du mycket foglossning? Ja det hade jag, men sen gjorde mitt problem med bäckenet inte saken bättre.
Ditt sf mått som störst? 35 cm i vecka 39
Har du fått bristningar? Näe inte vad jag har sett själv iaf. :-)
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag hade känslan av en pojke först men ändrade mig sen till tjej.
Vad hoppades du på? Oj, faktiskt så spelade det ingen roll, om det skulle bli ett andra barn så skulle det ju vara skoj att få en flicka så man har en av varje.
Gick du över tiden? Bara en dag.
Födde du för tidigt? Näe
Hur var förlossningen? Satte igång av sig självt på natten, åkte till Bm-besöket vi hade på morgonen och hon såg på mig att det var på G, sen vid lunch åkte vi in på förlossningen, efter 2 timmar i duschen var jag öppen fullt. Hann inte med att få bedövning som jag vela men det gick bra ändå. Fick dock krysta i 2 timmar och det var jobbigt!!! Max fastnade lite men han kom ut utan hjälp av sugklocka iaf. Förlossningen var väldigt intensiv men den gick ju fort iaf.
Blev du sydd? Ja 2 stygn
Dragen med sugklocka? Nej det slapp vi
Hur många var inne i förlossningsrummet? Det var Mattias såklart, barnmorskan och en till barnmorska som hängde på min mage.
Hade du någon nära med dig? Mattias
Vilket BB födde du på? Gävle sjukhus
Hur stor var bebisen? 3922 gram & 54 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Max Mille Olsson
Var allting värt det? Självklart!!! Han är det ljuvaste jag har!! Och jag gör gärna om det igen. :-)

Nu vill jag se er andra som fött barn komma med sin lista. Har man ingen blogg får man gärna lämna sin lista bland kommentarerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback