Helgen

Så var helgen snart förbi. Det säger bara svisch!!

I fredags så var jag och Max in till Stina och hälsa på. Nu har hon inte långt kvar inte. Spännande!!
Sen gick vi på stan en sväng och kika jag och Max. Det var vårmarknad. Hittade ingenting förrutom rean på Lindex då. Vi promenerade hem då vi fårr skjuts upp på stan av Mattias.

I Lördags så stack jag upp på Lindex och fyndade, sen åkte jag och Max till Rörberg och hälsa på syster och J. Men vi stannade inte så länge då dem höll på och målade.
Igår skulle vi göra ett till försök att få Max att somna på kvällen utan att tutta och det lyckades bra!! Han fick mat vid en 21:30 och sen somnade han i min famn vid en 23 och då la jag han uppe i våran säng. Där sov han sen tills 2:30 så det var matdax.

Max har ätit gröt nu 3 kvällar på raken och det går väl sådär. Han riktigt ryser ibland stackarn. Haha!!! Igår fick han lite vatten efter gröten också.
Ja det ska bli kul och se hur han reagerar ikväll.

Idag har vi passat på och städat härhemma medans Max har sovit ute i vagnen i hela 2 ½ timme!!!
Nu tar han sig en tupplur igen. Fast när han sover inne blir det ju aldrig längre än 30-40 minuter åt gången. Konstigt det där!!

Näe nu ska jag fortsätta spana runt lite.



Kommentarer
Postat av: Maria

Hallåj! Ja, det är konstigt det där att de sover bättre ute. Det måste vara luften tror jag. Spännande med gröt oxå! =) De sa till Micke sist när han var till BVC att man kan börja med smakportioner och att man ska börja med gröt. När Anton var liten var det rotfrukterna man började och absolut inget annat. Konstigt det där, att det svänger så... Inte tror jag det var några fler som dog då? =) Vi ska börja vi å. Men inte riktigt än, jag är inte redo att börja sluta tutta riktigt än... =P Ha det bra!

2008-04-13 @ 23:17:44
Postat av: Tina

Maria// Ja hon sa till mig också att med själva maten så är det rotfrukter/grönsakerna man ska börja med och inte det söta frukterna. Då kan man få problem. Men med gröten är det tänkt att Max ska få
på kvällen som lite extra bara för att han ska sova bättre på natten. Han behöver mer mat visade han tydligt på viktkurvan. Förmodligen för att han är så stor. *ler* Ska fortsätta att amma som vanligt annars.
Men det är skoj att se han äta gröten och vilka miner han gör då.. Haha!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback