Grav vecka 30

Vecka 30


Bebisen
- Bebisen väger ca 1400 g och är 38 cm lång. Hjärnan växer ihop mer och mer för att få plats i kraniet. Det börjar bli trångt, men din bebis kan faktiskt slå en kullerbytta inne i livmodern.


Du -
 Måttet på livmodern är ca 28-31 cm. Många tycker att det är full fart i magen den här tiden. Det finns även de som säger att så som barnet är i magen blir det även när det är fött. Du kan påverka hur du mår med rätt kost, motion och vila. Ät efter tallriksmodellen så får du i dig ordentlig med vitaminer.

Ja kullerbyttor det slås det härinne om kvällarna och nätterna. Råkar jag ligga lite mer på mage så buffar bebisen direkt och tycker nog att jag ska ändra ställning.. Råkar jag ställa nånting på magen som t.ex tv-dosan eller en skål så slår det nästan aldrig fel att Bebben försöker buffa bort den...


Kommentarer
Postat av: Linda

Nej va sött! Att den inte vill ha nåt liggandes på magen utan försöker få bort prylen. Ha ha!

2007-09-27 @ 11:11:15
Postat av: M

Jag tror bebisen likt pappa försöker greppa fjärrkontrollen istället för buffa bort den ;)

Postat av: Tina

Linda// Ja visst är det sött!!
M// Haha.. Jasså det är det den försöker göra alltså.. ;-) Sådan far, sådant barn... hihi!!

2007-09-28 @ 09:58:45
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Edvardmoa

I am really impressed!!

2009-03-11 @ 08:59:23
URL: http://edvardmoa.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback