En snygging i familjen!!!

Så vad har hänt sen sist??

Jo vi har gått och köpt en bil... :-)
En Saab 9-5 2,3T Linearsport combi- 04:a
En svart snygg sak... *blink*

Vi har ju kikat runt lite på olika bilar, men fastnade tillslut för Saab ändå.. Hihi!!
Vi har ju båda kört Saab:ar som senaste bilar och med starka motorer. Så att byta ner sig kändes inge vidare så därför unnade vi oss en Saab igen. Så kan både vi o Bebben åka säkert.
Ska hämta bilen på tisdag, då dem ska sätta i motorvärmare först i den. Ett krav från våran sida.. :-)

Sen nu i helgen så har vi "gjort höst" härhemma i vårat radhus. In med allt i förråden och så passa vi på att göra en storrensning av förrådena på samma gång. Mkt blev det som ska slängas. Tänk vad man samlar på sig!!

Sen har vi börjat renoverat barnrummet också. Målning av taklister och tak är nu gjort. Två strykningar vart det. Har en duktig målare härhemma vid namn Mattias... *love*
Så nu är vi på väg iaf.
Ska inhandla en kofot så vi kan bryta bort golvlisterna som ska bytas ut mot nya fina istället.
Golvet har vi blivit erbjuden en fin plastmatta som liknar ekgolv. Ska åka och kolla på den och se om vi vill ha det.
Plastmatta är ju vad dem rekommenderar i barnrum då det inte är lika hårt och halt för dem små liven.
Sen var det det där med väggarna bara. vet inte riktigt än hur vi ska bete oss med dem. Om vi ska göra ett försök att spackla och så och sen måla som vi tänkt eller om det är lönlöst och vi lär ta till täcktapet på en gång??
That´s the question!!

Igår fick vi besök av Perra o Karin och lilla Joel. Lilleman han for runt överallt och vela inte vara mkt still han inte och dra och slita i sånt man inte får är ju helt klart roligast. Hihi!!
Ja det är bara att börja vänja sig. För om 1 år har vi en precis likagammal skrutt härhemma som vill utforska världen. :-)

Sen det bästa av allt nästan, ja förutom bilköpet då, är att Försäkringskassan ringde i fredags och vela prata med mig om min sjukskrivning. Så jag fick berätta lite om vad mitt jobb innebär och hur mitt onda påverkar mig att inte kunna jobba heltid nå mer.
Var en jättetrevlig kvinna som ringde iaf och hon var väldigt förstående, så hon godkände min sjukskrivning fram till min havandeskapsledighet börjar.
Så en STOR sten föll från mitt hjärta och jag kan sluta oroa mig för det och ha ont i magen. Tack!!!

Nu ska jag ta mig en dusch och sen mysa kvällen lång med min underbara sambo

Kommentarer
Postat av: Viktortiril

Great looking site. It has been helpful. Thanks


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback